Mio-Moov 380 - מכשיר ניווט המאתר פקקים

גלובס tv ה-380 הוא הדגם הראשון בארץ שמשלב גם GPS, גם עומסי תנועה וגם טלפון ■ בתיאוריה השירות נשמע מבטיח מאוד, אבל במציאות מדובר בשירות שנמצא בחיתוליו ועדיין לא עובד טוב

חברת אורנג' השיקה לפני תקופה קצרה את מכשיר הניווט הראשון בישראל המשלב דיווחים על עומסי תנועה. דגם Moov 380 כולל שירות TMC (Traffic Message Channel), המאפשר לקבל דיווחים על עומסי תנועה מהרשת וכך להימנע ככל הניתן מפקקים בדרך ליעד שלכם.

מיו mio

עומסי התנועה: גולת הכותרת של ה-380 הוא שירות עומסי התנועה, שאמור לפטור את הנהג מעמידה מיותרת בפקקים ולהציע אלטרנטיבות נסיעה עמוסות פחות. בתיאוריה השירות הזה נשמע מבטיח מאוד, אבל במציאות מדובר בשירות שנמצא עדיין בחיתוליו.

הדיווח על העדכונים מתבצע בשני אופנים. הראשון הוא באמצעות דיווחים חדשים בזמן תנועה, המתעדכנים מהרשת הסלולרית בכל מספר דקות. במקרה הזה, המכשיר מקפיץ על המסך הודעה קצרה המפרטת באיזה כביש מתקיים עומס התנועה ועד לאן הוא ממשיך. כמו כן, יופיע פירוט על משך העיכוב הצפוי בנסיעה. הבעיה במקרה הזה, היא שהערכת הזמן הזו לא קשורה בדרך-כלל למציאות, והבעיה השנייה היא שזמן העיכוב לא מחושב על ידי המכשיר במשך ההגעה ליעד.

האופן השני לעדכוני העומסים מתבצע באמצעות מסך מיוחד, אליו ניתן להיכנס בקלות ממסך הניווט. במקרה הזה יופיעו כל העומסים שבדרך. גם כאן מדובר בצורת הגשה גרועה. המכשיר מעמיס מידע לא רלוונטי, למשל על עומסי התנועה שבכיוון הנגדי לנסיעה, כך שאם רוצים לצפות במסך במהירות בזמן שעומדים ברמזור, הנהג נאלץ להתחיל למיין את ההודעות בעצמו.

הבעיה הכי קריטית ב-TMC היא שמדובר בשירות ממש לא אמין. בחלק מהמקרים השירות לא דיווח לנו על עומסי תנועה כבדים מאוד, למרות שדובר בנתיבי איילון. במקרים אחרים, המכשיר דיווח על עומסי תנועה, למרות שאלו לא היו קיימים בכלל.

תוכנת הניווט: תוכנת הניווט של Mio נוחה מאוד לתפעול והיא כוללת ממשק דו-ממדי של כבישי ישראל. בניגוד למתחרה העיקרית של Mio, חברת Nav N Go המציעה ממשק תלת-ממדי מלא, הדגם שהגיע אלינו מחברת פרטנר לא כלל אפילו פרט רב-ממדי אחד. כדי ליהנות מעדכון חינמי הכולל 70 מבנים כמו עזריאלי, צריכים להתקין את תוכנת העדכון של המכשיר. מי שרוצה גרסה שכוללת 1,000 מבנים, יצטרך לשלם 69 שקל.

הפעלת התוכנה וההתמצאות בה פשוטים מאוד והם כוללים מאגר "נקודות עניין" גדול, המאפשר לחפש תחנות דלק, בתי-קפה או בתי-חולים, ומסך הניווט עצמו מראה בצורה ברורה את הפנייה הקרובה שיש לעשות וגם את זמן ההגעה המשוער ומספר הקילומטרים שנשארו בדרך.

הטלפון: יישום הטלפון של המכשיר נשמע גם הוא מבטיח מאוד. מה יכול להשתבש בשילוב של טלפון סלולרי בתוך מכשיר ה-GPS שלכם? מתברר שהרבה. ראשית, אין דרך לסנכרן אנשי קשר מהאאוטלוק לספר הטלפונים של המכשיר, מה שאומר שאת כל אנשי הקשר שלכם תצטרכו להעתיק באמצעות ה-SIM. שנית - למרות שאיכות המיקרופון הייתה טובה, איכות הרמקול הייתה מעט חלשה לטעמנו.

חסרונות אחרים: המסך בלתי ניתן לצפייה באור שמש ישיר, כך שלא ניתן לצפות בו בזמן נהיגה כאשר השמש מאחוריכם. כמו כן, למרות שבדקנו שלושה מכשירים שונים, בשלושתם היה באג שגרם למכשיר להיסגר בצורה אוטומטית כמעט בכל פעם שניסינו להפעיל אותו ממצב המתנה - מה שהכריח אותנו לחזור על התהליך הזה מספר פעמים עד שיכולנו להתחיל להשתמש בו.

בשורה התחתונה: ה-380 הוא הדגם הראשון בארץ שמשלב גם GPS, גם עומסי תנועה וגם טלפון. השילוב עצמו נשמע מבטיח, אבל בפועל הוא עדיין לא עובד טוב.

מחיר: עלות ה-380 עומדת באורנג' על 1,620 שקל (או 45 שקל כפול 36 תשלומים), כאשר לכך יש להוסיף דמי מנוי של 8 שקלים בחודש.

ציון: 7.