בכיר באוצר: "הפיתרון לערוץ 10 - קידום הרפורמה בטלוויזיה"

במהלך השבועיים האחרונים לא חלה התקדמות במציאת פיתרון למצבו של ערוץ 10, ובמועצת הרשות השנייה ממשיכים בהכנות למכרז החדש להפעלת הערוץ

בכיר במשרד האוצר אומר כי "הפיתרון למצבו של ערוץ 10 הוא ששר התקשורת יקדם בכנסת את הרפורמה המוצעת בשוק הטלוויזיה, מאחר והחלופה האחרת היא מכרז חדש לערוץ 10".

הדברים נאמרו ל"גלובס" בהמשך לאפשרות שהועלתה באחרונה באשר להקדמת המעבר משיטת זיכיונות לשיטת רישיונות כבר באוקטובר 2010. יחד עם זאת, באוצר לא התייחסו רשמית לאפשרות זו.

במהלך השבועיים האחרונים לא חלה התקדמות במציאת פיתרון למצבו של ערוץ 10, ולהמשך דרכה של זכיינית הערוץ, "ישראל 10" - למרות שכבר לפני כשבועיים התקיימה ישיבה בנדון במסגרת ועדת הכלכלה של הכנסת.

יחד עם זאת, גם במשרד האוצר וגם במשרד התקשורת מנסים למצוא פיתרון כלשהו, ובאחרונה אף הועלתה האפשרות להקדים את המעבר לשיטת הרישיונות לאוקטובר 2010. אולם, כפי שנראה כרגע גם יוזמה זו עשויה ליפול, והיא לא בהכרח תביא לפיתרון הנחוץ לערוץ 10 - פיתרון המתבסס בעיקר על תשלום חובות העבר שלו.

במקביל, מועצת הרשות השנייה מקדמת - אם כי בזהירות - את הליכי פרסום המכרז החדש. יש לזכור כי במועצת הרשות השנייה רצו להימנע מפרסום מכרז חדש, והעדיפו להגיע להסדר עם ערוץ 10. אולם היות והסדר כזה טרם נמצא, חובתה הציבורית של המועצה היא לפרסם את המכרז.

בתוך כך, העיכוב בפרסום המכרז צפוי להביא למצב שבו גם אם גורם כלשהו יחליט להתמודד במכרז - הוא ככל הנראה לא יצליח להעלות את הערוץ לאוויר במועד, שכן תום תקופת הזיכיון של "ישראל 10" יחול בעוד כ-6 חודשים, בסוף ינואר 2010. אולם, זו עלולה להיות הבעיה הקלה במכלול הקשיים במכרז, שכן נכון לעכשיו לא נראה כי יש גורם כלשהו שמוכן להתמודד במכרז.

ההתנהלות הנוכחית גם מזיקה לערוץ 10 ולצופים: ב"ישראל 10" יושבים כרגע על הגדר, מה שלא מאפשר לחברה תכנון קדימה בכל תחום - ובעיקר בתחום התוכן.

כפי שכבר נראה במקרים קודמים, לכל אחד מהגורמים המעורבים - האוצר, התקשורת והרשות השנייה - יש נכונות להגיע לפיתרון חיובי, אך כל גורם וגורם מעביר את הכדור ואת האחריות למציאת פיתרון לערוץ 10 - לגורם אחר.

נזכיר כי בימים האחרונים התעכב מעט הליך קידום המכרז להפעלת ערוץ 10, וזאת על רקע איומים של "ישראל 10" לתבוע אישית את חברי מועצת הרשות השנייה על הנזקים שנגרמו לחברה. חברי המועצה פנו בתגובה ליועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, על מנת לקבל חוות-דעת כיצד עליהם לנהוג.