לא רק כי"ל: גם BPC מכחיש את מחיר עסקת האשלג עם הודו

בימים האחרונים דווח כי הן כי"ל והן תאגיד האשלג הרוסי חתמו על עסקה לייצא להודו אשלג במחיר 460 דולר לטון - נמוך מהותית מציפיות השוק

גם BPC מכחיש את מחיר עסקת האשלג עם הודו - כך מדווחת סוכנות הידיעות "רויטרס". בימים האחרונים דווח כי הן כי"ל והן תאגיד האשלג הרוסי חתמו על עסקה לייצא להודו אשלג במחיר 460 דולר לטון - נמוך מהותית מציפיות השוק. כי"ל הכחישה את הדיווחים הללו ל"גלובס". זאת, לאחר שסילבינט הרוסית (סימול: SILV:RTS בבורסת RTS במוסקבה), שאינה חברה בתאגיד הרוסי, חתמה על חוזה לספק להודו אשלג במחיר זה בסוף השבוע.

על-פי הדיווחים, BPC ("חברת האשלג הביילורוסית", בתרגום חופשי) עדיין מקיימת מו"מ עם ההודים לגבי ייבוא האשלג. בטרם דווחה העיסקה עם סילבינט, הציפיות בשוק העריכו כי החוזים לפיהם תייבא הודו אשלג ייסגרו במחיר 625-635 דולר לטון. מספר חברות מצומצם בשוק אוחזות בנתח של 75% משוק האשלג, ומבכרות קיצוץ בכושר התפוקה על פני הורדת מחירים.

ביום שני התבטא מנהל קואופרטיב זבל כימי לחקלאים (IFFCO) בראיון באומרו כי שלוש חברות בינלאומיות הסכימו למכור להודים אשלג במחיר 460 דולר לטון. IFFCO הוא מבין הגדולים שביצרני הזבלים הכימים בהודו והוא מחזיק ב-34% ממניות אשלג להודו (IPL), יבואנית הדשן הגדולה במדינה. לצד כי"ל ו-BPC, המאגד בחלקים שווים את אורלקלי הרוסית (סימול: URKA:RU בבורסת ה-RTS במוסקבה) וביילורוסקלי שבשליטת ממשלת ביילרוס, החברה השלישית היא חברת האשלג הערבית.

הודו מייבאת 5 מיליון טון של אשלג מידי שנה, 70% מהם באמצעות IFFCO. תאגיד BPC אחראי לשליש מייצוא האשלג העולמי. ביום שישי, לאחר הדיווחים על סילבינט, הודיע התאגיד כי ישקול את אסטרטגיית תמחור האשלג שלו.