ביקורת חריפה כנגד החברה לאוטומציה: ביקשה לפגוע ביו"ר ועד העובדים שיצא נגדה

ביהמ"ש דחה תביעה ללשון הרע שהוגשה נגד אריה גור, לאחר שזה הפיץ מכתב לעובדים ובו מתח ביקורת על החברה ■ החברה תבעה ממנו 2.5 מיליון שקל, וביהמ"ש קבע כי החברה לא ניהלה את התביעה בהגינות

ביקורת חריפה ביותר כנגד החברה לאוטומציה על כך שניהלה משפט שלא בהגינות רק כדי לפגוע ביו"ר ועד העובדים שיצא כנגד החברה.

בית המשפט המחוזי בירושלים דחה היום תביעה ללשון הרע שהוגשה בתחילת 2006 נגד יו"ר ועד עובדי החברה, אריה גור, לאחר שזה הפיץ מכתב לעובדי החברה ובו מתח ביקורת על החברה לאוטומציה, בו ציטט דברים שנאמרו במהלך דיון שנערך בוועדה לענייני ביקורת המדינה בכנסת יומיים קודם לכן שם טען בין היתר כי "החברה מידרדרת כתוצאה מניהול כושל של דירקטוריון שמורכב ממינויים פוליטיים של מרכז השלטון המקומי".

בעקבות מכתב זה תבעה ממנו החברה לא פחות מ 2.5 מיליון שקל. את אריה גור ייצג עו"ד תמיר כהנוב ממשרד צלרמאיר פילוסוף ושות'.

שופט בית המשפט המחוזי, נעם סולברג, בהתבטאות חריפה קבע כי החברה לא ניהלה את התביעה בהגינות ובין היתר הסתירה מסמכים חשובים וגרמה לניהול הליכים ארוכים, יקרים ומיותרים. "התביעה הייתה כלי בידי התובעת במסגרת מאבקה נגד ועד העובדים. כזאת לא יעשה. הרבה כסף עלו הליכי המשפט המיותר הזה לקופתה המדלדלת של התובעת.

הנהלת החברה צריכה לתת דין וחשבון על כך. שרי האוצר והפנים והבאים מכוחם במלאכת הפיקוח והמעורבות בניהול ענייני התובעת צריכים גם הם לתת את דעתם על כך ולפעול על-פי סמכויותיהם", כך בית המשפט.

בית המשפט קרא לשרי האוצר והפנים, לפעול על-פי סמכויותיהם כנגד הנהלת החברה, נגדה נקבע כי ניהלה את המשפט שלא בהגינות וגרמה לניהול הליכים ארוכים, יקרים ומיותרים רק כדי לפגוע בנתבע ובתפקודו כיו"ר ועד העובדים.

בית המשפט דחה היום כאמור את התביעה וקבע בין היתר כי מכתבו של גור מהווה "פרסום מותר" על פי חוק איסור לשון הרע מן הטעם שהוא מהווה תמצית מדויקת והוגנת של פרוטוקול ישיבת ועדת הכנסת הפתוח לציבור. כמו כן קבע, כי הנתבע דיבר אמת כשקבע שיו"ר החברה לאוטומציה במנהל השלטון המקומי, משה אלקסלסי, הוא מינוי פוליטי שכישוריו והתאמתו לנהל את החברה לא נבדקו בשום פורום אובייקטיבי.

בית המשפט אף ציין כי יו"ר החברה לאוטומציה לא אמר אמת בתצהירים שהגיש לבית המשפט. עוד קבע ביהמ"ש כי ליו"ר ועד העובדים הייתה חובה מוסרית לפרסם את דברי הביקורת ולתת דין וחשבון לעובדים. החברה לאוטומאציה חויבה ב-200 אלף שקל הוצאות משפט.