בקשה לביהמ"ש: לאסור על אדגר השקעות למכור את פאואר-סנטר סגולה

חברת ארץ ר.צ טוענת כי קיים סיכום בינה ובין אדגר לפיו היא תרכוש את הנכס, אך התברר לה כי אדגר מנהלת מו"מ למכירתו לצד שלישי ■ השופטת הילה גרסטל אסרה לבצע כל עסקה בנכס עד למתן החלטת ביהמ"ש בנושא

נשיאת בית המשפט המחוזי מחוז מרכז, השופטת הילה גרסטל, הוציאה צו ארעי לבקשתה של חברת ארץ ר.צ. השקעות נגד חברת אדגר השקעות , שלא לבצע כל עסקה בפאואר-סנטר סגולה שבבעלותה בפתח-תקווה עד למתן החלטה בדיון שיתקיים בין הצדדים היום (א'). דיון זה יעסוק בבקשה לצו מניעה שהגישה חברת ארץ ר.צ. השקעות.

הפאואר סנטר שבבעלות אדגר, מקבוצת צור שמיר, הוא בן 6,600 מ"ר. חברת ארץ ר.צ., שבבעלות צבי עמר מצרפת, טוענת כי נפגשה עם החברה בנוגע לנכס, ובפברואר השנה סוכם כי היא תרכוש את הנכס. אולם, לאחר 5 חודשים התברר לארץ ר.צ. כי אדגר נמצאת במשא-ומתן מתקדם ביותר למכירת הנכס לצד ג', למרות שלטענתה קיים בינה ובין אדגר חוזה לכל דבר.

ארץ ר.צ. הגישה לבית המשפט בקשה לצו מניעה זמני דחוף במעמד צד אחד, האוסר על אדגר להתקשר עם כל צד שלישי למכירת זכויותיה בנכס.

החברה טוענת בבקשתה כי צו המניעה הזמני הוא חיוני והכרחי, משום שהתברר לה כאמור כי המשיבה מנהלת משא-ומתן מתקדם עם צד ג', ומתברר כי מדובר ברמה של קביעת חוזה לחתימה.

החברה טוענת כי ישנה תביעה עיקרית שהיא הגישה נגד אדגר, ומוסיפה כי "יש למנוע מצב בו יימכר הנכס לצד ג', מה שייעקר למעשה את התביעה העיקרית לסעד הצהרתי לקיומו של הסכם מחייב בין הצדדים ואכיפתו. התנהגות המשיבה אינה אלא הפרה בוטה וחסרת תום-לב באופן קיצוני של ההסכם בין הצדדים, המגבש את זכויות המבקשת לרכוש את הנכס".

השופטת גרסטל קבעה דיון ביום ראשון הקרוב במעמד הצדדים, וקבעה כי עד מועד זה לא תבוצע כל עסקה.

לא ניתן היה להשיג את תגובת אדגר.