פשרה בייצוגית: HOT תעניק תא קולי או קו נוסף לשנה בחינם

כל אחת מההטבות המוצעות לבחירת הלקוח היא בשווי כולל של כ-55 שקל ■ התובע טען כי בשל תקלה בקווי הטלפון של HOT במאי 2006 הוא לא הצליח לחייג מקו הטלפון בביתו במשך 36 שעות ואיבד זמן עבודה יקר

חברת HOT תעניק לכל מי שהיה מנוי שלה ב-17 במאי 2006 הטבה שהינה זכות לקבל תא קולי מתקדם למשך שנה ללא תשלום - או לחילופין קו נוסף למשך שנה ללא תשלום דמי מנוי בגינו. כך נקבע בהסדר פשרה בתביעה ייצוגית נגד HOT ובזק , שאושר היום (א') על-ידי בית המשפט המחוזי בתל-אביב.

כל אחת מההטבות המוצעות לבחירת הלקוח הינה בשווי כולל של כ-55 שקל.

התובע, עו"ד ליאור ציגלר, טען כי בשל תקלה כללית בקווי הטלפון של HOT שאירעה במחצית מאי 2006, הוא לא הצליח לחייג מקו הטלפון שבביתו במשך 36 שעות ואיבד זמן עבודה יקר.

HOT התכחשה לאחריותה לתקלה, וטענה כי הסיבה לפרוץ התקלה נעוצה בעיצומים בהם נקטו עובדי בזק, כך שלא היתה לה שליטה או אפשרות לתיקון התקלה.

השופטת ציפורה ברון לא קיבלה את המלצת הצדדים בהסכם הפשרה לשלם לתובע הייצוגי גמול של 100 אלף שקל ולבא-כוחו, עו"ד אליהו ציגלר, שכר-טרחה בסך של 350 אלף שקל. היא קבעה כי התובע יתוגמל על-ידי בזק ב-50 אלף שקל, ואילו שכר-טרחתו של בא-כוחו יעמוד על 120 אלף שקל.

השופטת הסבירה כי בית המשפט אינו יכול לפסוק סכום כסף גבוה לאין שיעור משווי ההטבה שניתנה ללקוחות (להלן: חברי הקבוצה), כאשר סיכויי התביעה לא היו גבוהים. לדעתה, היחס בין התגמול המומלץ לתובע ובא-כוחו לבין ההטבה ליתר חברי הקבוצה הינו בלתי סביר ויוצר תחושה לא נוחה.

לדבריה, התביעה אמנם הביאה תועלת לחברי הקבוצה, אך לא בשיעור המצדיק קבלת גמול כה גבוה. (ת.א. 1618/06).