לידר: דירקטוריון מקומי בפרטנר ייעל אותה ויגדיל רווחיה

בית ההשקעות לאחר רכישת פרטנר: הטקטיקה אמורה להתבסס על מתיחת יכולות המותג אורנג' תוך שימת דגש על מבנה העלויות ■ "מדובר בעסקה מצויינת - רכישת מכונה לייצור מזומנים"

לידר שוקי הון צופים עתיד ורוד לפרטנר בעקבות רכישת השליטה בחברה על ידי איש העסקים אילן בן דב. האנליסט ערן יעקובי סבור כי מדובר בעסקה טובה מאד שתאיץ שינויי קונסולידציה בשוק התקשורת.

בסקירה שפרסם היום בעקבות העסקה, כותב יעקובי כי להערכתו הבעלים החדשים של פרטנר עומדים לאמץ אסטרטגיה של הפיכת החברה לקבוצת תקשורת יעילה המספקת סל שירותים כולל (שיש לומר שזו האסטרטגיה הקיימת היום ולכן היא לא צפויה להשתנות).

לדבריו, הטקטיקה בה ינקוט הדירקטוריון אמורה להתבסס על מתיחת יכולות המותג אורנג' לרוב תחומי הפעילות בשוק התקשורת (המותג השני בחוזקו בישראל) בקצב מהיר תוך שימת דגש על מבנה העלויות. להערכתו, סקיילקס (באמצעותה רכש אילן בן דב את השליטה בפרטנר) תצרף לדירקטוריון דמויות מנוסות בתחום התקשורת כמו יעקב גלברד ו/או עמיקם כהן.

יעקובי מציין כי הברירה העומדת בפני הבעלים החדשים של פרטנר היום היא לחזור להתמקד בשירותים סלולריים בלבד או להתרחב לשאר פעילויות התקשורת בענף. "לאור מבנה השוק והתמורות החלות בו, אנו מאמינים כי הברירה הראשונה כבר לא קיימת. לכן, גם אם מאמצי החדירה לתחומים אחרים עולים כסף ופוגעים ברווחיות בטווח הקצר, אין ספק כי זו הדרך בה צריכה פרטנר לבחור על מנת לשמר את מעמדה התחרותי ולהגדיל רווחים
בעתיד. האתגר העומד בפני הבעלים החדשים הוא ליישם את האסטרטגיה תוך שמירה על מבנה עלויות ומרווחים סבירים".

עוד הוא כותב כי הידע הנצבר בסקיילקס ואצל אנשי התקשורת האחרים בדירקטוריון ברכש מכשירים ובהשקעה בתשתיות אמור לייעל את סעיף ההשקעות של החברה בדומה לסלקום.

יעקובי כותב כי בהנחה שמימון העסקה תפור באופן ראציונלי, כלומר רוב מניות פרטנר לא משועבדות לבעלי חוב, "אנו מאמינים כי מדובר בעסקה מצויינת מאחר ומדובר ברכישת מכונה לייצור מזומנים. דירקטוריון חדש המורכב מאנשים הבקיאים בענף התקשורת המקומי, צפוי להיות מעורב יותר ומחוייב יותר להשבחת החברה ויישום אסטרטגיית ההתרחבות שלה. בנוסף, בעלי השליטה החדשים צפויים לייעל את מבנה ההון של החברה (בדומה לחברות דומות בחו"ל), כאשר הפועל היוצא הוא דיבדנד חד פעמי של כ-1.5 מיליארד שקל וזינוק בתשואת הדיבידנד העתידית - חלוקת 100% מהרווח, שאמנם יקטן בשל הוצאות מימון, אולם המכנה במשוואת התשואה יקטן באופן חד יותר".