ההפסד של צים גרר את החברה לישראל להפסד של 157 מ' ד'

"תתרום" הפסד של 100 מ' ש' לשורה התחתונה של לאומי ■ ההפסד של צים שעלה ביותר מפי 4 הסתכם ב-305 מיליון דולר ובלע כמעט את כל הרווח של כי"ל, שהסתכם ברבעון השני ב-152 מיליון דולר

החברה לישראל , הנמצאת בשליטת משפחת עופר, דיווחה הבוקר (ה') על תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של 2009. בשורה העליונה, רשמה החברה ירידה של כ-49.5% בהכנסות שירדו ל-2.92 מיליארד דולר לעומת 5.81 מיליארד דולר בתקופה המקבילה. בשורה התחתונה, החברה עברה להפסד רבעוני של 157 מיליון דולר לעומת רווח של 268 מיליון דולר ברבעון המקביל. נציין כי ההפסד הרבעוני גבוה מתחזיות האנליסטים, שצפו הפסד של 120-150 מיליון דולר "בלבד".

החברה דיוחה שההפסד יגרום לקיזוז של יותר מ-100 מיליון שקל מהשורה התחתונה של בנק לאומי , אשר מחזיק ב-18% מהחברה לישראל. (אחרי קיזוז זה אמור בנק לאומי לרשום רווח רבעוני של כ-400 מיליון שקל).

ההחזקה המשמעותית של החברה לישראל שהניבה לה בתקופה האחרונה את מירב הכנסותיה - החברה הבת, כי"ל לא הצליחה כמו בדו"חות קודמים לכסות על ההפסדים של החברות הבנות האחרות של הקבוצה. רווחי כי"ל ירדו ברבעון הנוכחי והסתכמו ב-152 מיליון דולר בלבד, לעומת רווח של 703 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. לשורה התחתונה של החברה לישראל תרמה כי"ל רווח רבעוני של 81 מיליון דולר בלבד, לעומת 368 מיליון דולר ברבעון המקביל.

כרגיל נחשפות בדו"ח לראשונה תוצאותיה הכספיות של חברת הספנות הפרטית צים, הנמצאת בימים אלה בכותרות בשל הסדר חוב שמנסה החברה לישראל להעביר על אף התנגדותם של חלק מבעלי המניות. צים, כצפוי, רשמה רבעון שני עגום. הירידה בפעילות התובלה הימית הובילה את הכנסות צים לירידה תלולה של 53% והסתכמו ברבעון השני ב-543 מיליון דולר. ההפסד שרשמה צים ברבעון השני תפח פי 4.5 והגיע ברבעון השני ל-185 מיליון דולר, סכום שנזקף באופן מלא, מהיותה מוחזקת ב-100% ע"י החברה האם, לשורה התחתונה של החברה לישראל.

בז"ן אשר 44.4% מהון המניות שלה מוחזק על ידי החברה, הפסידה ברבעון השני כ-8 מיליון דולר ו"תרמה" לשורה התחתונה של הקבוצה הפסד של 6 מיליון דולר, בהשוואה לרווח של 32 מיליון דולר ברבעון השני של 2008.

טאואר , שעלתה לכותרות הרבה בשבועות האחרונים בנסיבות חיוביות, "תרמה" לשורה התחתונה של החברה הפסד רבעוני של 12 מיליון דולר.

חברת אינקיה אנרג'י, מיזם אנרגיה פרטי של החברה לתחנות כוח בדרום אמריקה, תרמה לשורה התחתונה רווח של 2 מיליון דולר, בהשוואה ל-4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.