המחוזי הגדיל פי 15 את הקנס שהוטל על רו"ח גרשון נוימן בגין עבירות מע"מ

הקנס שהוטל על נוימן, שהורשע ב-269 עבירות מע"מ, הוגדל מ-10,000 שקל ל-150 אלף שקל ■ ביהמ"ש קיבל את טיעוני התביעה כי הקנס שניתן אינו מידתי: "עבריינות כלכלית צריכה למצוא את ביטוייה גם בענישה כלכלית"

בית המשפט המחוזי בתל-אביב הגדיל פי 15 קנס שהוטל על רו"ח גרשון נוימן שהורשע בעבירות מע"מ - מ-10,000 שקל ל-150 אלף שקל. בית המשפט קיבל את טיעוני התביעה, שיוצגה בידי עו"ד שפין-גרוס, כי הקנס שניתן אינו מידתי.

נוימן הורשע במסגרת עסקת טיעון ב-269 עבירות מע"מ, והוטלו עליו 45 חודשי מאסר בפועל.

התובעת טענה כי מדובר באדם שחי ברמת חיים גבוהה לכל אורך השנים ומתגורר בהרצליה-פיתוח. לדבריה, מדובר ברואה חשבון שניהל משרד במחזורים של מאות אלפי שקלים.

לדברי התובעת, "מדובר על הקלות הבלתי נסבלת של ביצוע עבירות על-ידי רואה חשבון שיושב במשרדו ומשרבט סכומים ככל העולה על דעתו".

נוימן טען כי מבחינתו תוספת קנס היא תוספת מאסר, שכן מצבו הכלכלי לא יאפשר לו כל תשלום קנס. לדבריו, הקנס לא ירתיע אותו, שכן זו תוספת מאסר בלבד.

השופטים ציינו כי נראה שלצד תקופת המאסר המוסכמת, העבירות שביצע נוימן והחומרה בביצוען היו צריכות למצוא את ביטויין גם בענישה הכספית. קנס של 10,000 שקל אין בו כדי לתת ולו תמונה חלקית של כל אותם גורמים.

לדברי השופטים, "עבריינות כלכלית צריכה למצוא את ביטוייה גם בענישה כלכלית. מי ששולח ידו בכיסה של המדינה - צריך לקחת בחשבון כי יהיה עליו לתת את המחיר, פשוטו כמשמעו".