11. ראובני-פרידן

שנה לא פשוטה עברה על ראובני פרידן. לצד המיתון שהיכה בכולם, המשרד איבד תקציבים, אך נראה שהוא עושה מאמצים לא מעטים להביא לקוחות חדשים למשרד

בעלים: אודי פרידן וראובני משה

שנת יסוד: 1986

עובדים: 70

תקציבים מנוהלים יוני 2009: 77.6 מיליון שקל

צמיחה מחצית ראושנה 2009: 3%-

השנה שהייתה: שנה לא פשוטה עברה על ראובני פרידן. לצד המיתון שהיכה בכולם, המשרד איבד תקציבים, כמו מיצובישי ושירותי בריאות כללית, שנה בלבד לאחר שאיבד את שטראוס-עלית. עם זאת, הוא הצליח להשיג את תקציב עוף טוב, ונראה שהוא עושה מאמצים לא מעטים להביא לקוחות חדשים למשרד.

ביחס למצב בשוק, הצמיחה השלילית של המשרד (3%-) אינה גדולה, ונראה שהלקוחות שנשארו במשרד יציבים. 47% מהם נמצאים במשרד מעל לחמש שנים, מה שהעניק ניקוד גבוה למשרד בפרמטר נאמנות הלקוחות (מקום שישי). את הביצועים הנמוכים יחסית של המשרד במדד השנה ניתן ליחס, בין היתר, למיקום הנמוך שלו בסקר העובדים המשוקלל (שכר, יחסי אנוש, התפתחות ו"נחשקות"). המשרד דורג רק במקום השמיני, לאחר שנחשב במשך שנים כאחד הנחשקים בענף.

הפנים ל-2010: השותפים משה ראובני ואודי פרידן מנסים להחזיר עטרה ליושנה. בחודשים האחרונים הם נאבקים על תקציבים נחשקים: צ'מפיון מוטורס, הוט ותנובה - כולם זכו לראות פרזנטציות. אם המשרד יצליח, הוא יכול לקבע מחדש את מעמדו כאחד ממובילי הענף. אבל אם לא, הוא עשוי לסיים בתפקיד של עוד אחד מהמשרדים בקבוצת מקאן, הודות לקשר העסקי עם מקאן-אריקסון בתחום רכש המדיה (חברת המדיה יונייטד). שאלה נוספת היא אם הבעלים החדשים של פרטנר אורנג' (אילן בן דב) ירצה לרענן את מערך הפרסום שלו, או שימשיך לעבוד עם המשרדים הוותיקים שמלווים את המשרד כבר שנים.

לדירוג המלא של "משרד השנה": כל המשרדים, כל הנימוקים