19. דרורי-שלומי

40% מלקוחות המשרד עובדים איתו למעלה מ-5 שנים, גבוה מהממוצע בענף, שעומד על 33%

שותפים: טובית שלומי (35%), יורם דרורי (35%), BBDO העולמית (30%)

שנת יסוד: 1985

עובדים: 40

תקציבים מנוהלים יוני 2009: 35 מיליון שקל

צמיחה מחצית ראשונה 2009: 1%

השנה שהייתה: בניגוד לרבים שלא יודעים לזהות מתי הגיע העת לשינוי, לזכותם של יורם דרורי וטובית שלומי ייאמר שכבר מספר שנים הם מחפשים את הדרך להצעיר את המשרד. היו בעבר מספר גישושים כדי לבחון מיזוג, אבל בסוף הם החליטו לעשות את השינוי מתוך הבית, ובתחילת 2008 מונה עופר פלדמן למנכ"ל.

התוצאה: אחת לשנה מנפק המשרד קמפיין בולט מאוד, שמעורר בדרך כלל אנטגוניזם. לפני שנה היה זה הקמפיין המזמר לבנק יהב, שאמנם עורר אצל רבים בענף הפרסום סלידה, אבל הצליח להתברג לאורך זמן בדירוג "הזכורות והאהובות" של גיאוקרטוגרפיה ו"גלובס". השנה זה הקמפיין השנוי במחלוקת של הסוכנות היהודית נגד ההתבוללות - קמפיין שעשה הרבה רעש אך נתפס כפוגעני ומעליב, ובסוף גם שונה על-ידי הסוכנות.

שני פרמטרים סייעו בסופו של דבר למשרד להגיע למקום ה-19 במדד "משרד הפרסום של השנה": צמיחה של 1%, הגבוהה מממוצע של 5%- בענף, וכן נאמנות גבוהה יחסית של לקוחות - 40% מלקוחות המשרד עובדים איתו למעלה מ-5 שנים, גבוה מהממוצע בענף, שעומד על 33%. כך, למשל, דרורי-שלומי מזוהה עם תקציבים "כבדים", כמו סנו, ששמים דגש גבוה על הנפח ופחות על הקריאייטיב.

עם הפנים ל-2010: האתגר הגדול של דרורי שלומי יהיה לשבור את התדמית המיושנת שיש לו, ולהפוך למשרד רלוונטי שמזוהה עם העידן החדש. לצורך זה הוא יידרש בעתיד להרבה יותר מקמפיין בולט אחד בשנה.

לדירוג המלא של "משרד השנה": כל המשרדים, כל הנימוקים