אישום: עו"ד אהוד גנות מקיסריה גנב מלקוחותיו 9.5 מיליון שקל

גנות נאשם כי פעל במשך שנים באופן שיטתי ועקבי כאשר לקח מלקוחותיו סכומי כסף גדולים אותם היה אמור להעביר לחשבונות נאמנות - אך במקום זאת העבירם לחשבונותיו הפרטיים כשהוא נוהג בכספים כבשלו

לבית המשפט המחוזי בתל-אביב הוגש כתב אישום נגד עו"ד אהוד גנות, בן 59 מקיסריה, הנאשם בגניבה ובקבלה במירמה של כ-9.5 מיליון שקל מלקוחותיו. במקביל מבקשת המדינה לעוצרו עד תום ההליכים.

גנות, בעל משרד עורכי דין ברחוב דיזנגוף 95 בתל-אביב, מואשם בגניבה בידי מורשה, קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, זיוף מסמך ושימוש בו בנסיבות מחמירות וכן עושק.

עו"ד נורית הרצמן מפרקליטות מחוז תל-אביב טוענת כי גנות פעל במשך שנים באופן שיטתי ועקבי כאשר לקח מלקוחותיו סכומי כסף גדולים אותם היה אמור להעביר לחשבונות נאמנות - אך במקום זאת העבירם לחשבונותיו הפרטיים כשהוא נוהג בכספים כבשלו.

כאשר דרשו הלקוחות כי ישיב את כספם ורק כאשר נדחק לפינה, כך נטען, גנות גנב כספים מלקוחות חדשים כדי להעביר חלק מהם לידי לקוחותיו הקודמים שדרשו את כספם.

גנות תיאר בחקירתו את תמצית שיטת הפעולה שלו, לאחר שנשאל מה יעשה כשהלקוח ידרוש השבה מיידית של כספו: "כשאני מגיע לגשר אני חוצה אותו". עד היום לא חשף גנות באופן מלא מה עלה בגורל כספים רבים שהועברו לנאמנותו ועקבותיהם לא נודעו.

כתב האישום כולל 6 אישומים. באחד הוא קיבל מג'נראלי נדל"ן אותה ייצג 2.2 מיליון שקל לצורך תשלום מס שבח בעסקת נדל"ן. גנות הפקיד את הצ'ק בחשבונו הפרטי, ועל חשבונה של ג'נראלי הוטל עיקול.

באישום נוסף הוא מואשם כי קיבל בנאמנות כמיליון שקל מחברת מגאן יזמות ובנייה במסגרת עסקת נדל"ן. גנות לא נרתע מלזייף הסכם מכר בין מגאן לבין לקוח אחר שלו (שאין כל קשר ביניהם), כדי שיוכל להעביר את הסכום בין שני חשבונות נאמנות הרשומים על שמם.

במקרה נוסף הוא מואשם כי מעל ב-835 אלף דולר שקיבל בנאמנות מלקוח. הליכים אזרחיים שנקט נגדו הלקוח כמעט הביאו לפינויו של גנות מביתו בקיסריה, אך הוא נטל כספים מלקוח אחר כדי להסיר את חרב הפינוי מעל צווארו.

באישום נוסף מואשם גנות כי הונה יורש יחיד של עיזבון מנוחה, שחוסר הבנתו וחוסר ניסיונו בנושאים פיננסיים איפשרו לו לעשות בעיזבון כבשלו.

הראיות שבידי המדינה כוללת הודעות שמסרו המתלוננים השונים, כאשר גנות בחקירתו קשר עצמו למעשים, הודה כי נהג שלא להפקיד את כספי הנאמנות בחשבונות נאמנות ועשה בהם שימוש למטרותיו הוא, אולם העלה אינספור הסברים ותירוצים מדוע לא מסר ללקוחותיו את כספיהם בזמן.

בידי המדינה גם פלטי חשבונות בנק וכן מסמכים שונים שנתפסו אצל גנות ושמסרו המתלוננים. (ת.פ. 4217/09).