בעקבות עסקת בזק: האם יואב חרל"פ "נתקע" עם מניות yes?

עקב עסקת בזק, שאול אלוביץ' לא יממש את זכות הסירוב לרכישת 2.54% ממניות פולאר תקשורת ב-yes - ויואב חרל"פ, שרכש מפולאר את האופציה למימושן תמורת 40 מיליון שקל, לא יוכל להיפטר מהן

בעקבות עסקת בזק , שאול אלוביץ' לא יממש את זכות הסירוב לרכישת 2.54% ממניות פולאר תקשורת ב-yes, ואיש העסקים יואב חרל"פ, שרכש מפולאר תקשורת את האופציה למימושן תמורת 40 מיליון שקל, לא יוכל להיפטר מהן.

פולאר, המחזיקה ב-7.9% ממניות yes, מנסה זה זמן רב למכור את מניותיה ב-yes, והיא קיוותה כי תוכל לעשות זאת בעקבות השתלטות אלוביץ' על yes, אלא שאלוביץ' לא השתלט לבסוף על החברה, ולכן כבר לפני כחודש ניסתה למכור לחרל"פ את מניותיה.

פולאר וחרל"פ העריכו כי אלוביץ', המעוניין להשתלט על yes, יזדקק לאחזקות של שאר השותפים כדי לצבור 50.1% ממניות חברת הלוויין, ולכן יהיה מוכן לשלם סכום גבוה מ-40 מיליון שקל תמורת המניות שבידי חרל"פ. בינתיים המצב התהפך - ואלוביץ' עצמו יהיה חייב, כנראה, למכור את מניותיו בחברה כתנאי לאישור רכישת בזק.

נשאר עם החובות

על-פי הדיווחים של פולאר, החברה העמידה ל-yes הלוואות המגיעות ל-192 מיליון שקל (בתוספת ריבית והצמדה), וחרל"פ קיבל את החלק היחסי מהחובות - 61.5 מיליון שקל.

אם העסקה למכירת 2.54% מהמניות תתממש - תרשום פולאר כנראה רווח של כ-3 מיליון שקל, אבל אם היא תבוטל - היא תיאלץ לשלם קנס של 5 מיליון שקל, ואף תרשום הפסד של כ-1.5 מיליון שקל. הפסד לא קטן במיוחד בהתחשב בכך שהחברה רצתה בעסקה משום חובה לבנקים ולמחזיקי איגרות החוב, העומד על כ-200 מיליון שקל.