"אם חוק ערוץ 10 לא ישונה, יוסי מימן ישקול את רכישת yes"

כך אומרים מקורבים למימן, בעל השליטה בערוץ 10 ■ בערוץ מוחים כנגד סעיפים שונים בחוק להארכת הזיכיון, ואם הוא יעבור במתכונתו הנוכחית מתכנן מימן להפסיק את פעילות הערוץ ב-28 בינואר

יוסי מימן עשוי לרכוש את חברת הלוויין yes, זאת אם החוק הממשלתי להארכת זיכיון ערוץ 10 יעבור במתכונתו הנוכחית - כך מאשרים גורמים מקורבים לבעל השליטה בערוץ.

בתקופה הקרובה, עד אשר יונח החוק לדיון בוועדת השרים לחקיקה ביום ראשון הקרוב, יערכו ניסיונות של מצד גורמים בשוק התקשורת לשנותו.

ל"גלובס" נודע כי צפויה גם פגישה בין בכירים בערוץ 10 ובין בכירים במשרד המשפטים, במטרה לשנות את החוק המדובר. עם זאת, קיים סיכוי קלוש לשינוי החוק כפי שהוא כעת, בשלב זה של התפתחותו.

בערוץ מוחים כנגד 12 מיליון שקל לפחות שהם יחויבו להשקיע, בנוסף למה שסוכם מול הערוץ בעבר. מימן הודיע כי אם לא ישונה החוק, הוא יפסיק את פעילות הערוץ ב-28 בינואר וימשוך את ידיו ממנו.

כוונותיו של מימן לרכוש את חברת הלוויין עלו לאור השלמת העסקה לרכישת חברת 012 סמייל. "אין שום קשר בין רכישת 012 למחוייבות של יוסי מימן לערוץ 10", אישר דוברו.

בימים הקרובים אמורות זכייניות ערוץ 2, הרשות השנייה, נציגי היוצרים וכאמור ערוץ 10 להעביר את התנגדויותיהם לחוק. הערוץ יביע התנגדות לכך ש-9 מיליון שקל שנוספו לחוק מקורם בביטול של התזכיר את הוראת השעה של הרשות השנייה, שהסכימה להקפיא סכום זה לאור המשבר הכלכלי שפרץ בשנה האחרונה. עם זאת,

דווקא בנושא הקולנוע מסתמן פיתרון, לאור העובדה שמשרד האוצר יקים בכל זאת קרן ליצירה הישראלית, למרות שזו לא תכלל בחוק המדובר.

ל"גלובס" נודע עוד כי באוצר מתכננים להקים בינואר את הקרן, שתכלול 15 מיליון שקל מערוץ 10, 15 מיליון שקל מזכייניות ערוץ 2 ו-30 מיליון שקל מכספי האוצר.