ערוץ 10: "טלעד היא גוף וירטואלי שרוצה כספים שלא כדין"

בכיר בערוץ 10 יצא כנגד טלעד לאחר שזו העבירה התנגדות לתזכיר החוק להארכת זיכיון ערוץ 10 ■ מנכ"ל טלעד, דן תדמור: "נשמח לדעת מי מסתתר מאחורי הכינוי 'גורם בכיר' כדי שנוכל להעמיד אותו על טעותו"

מתקפה חסרת תקדים של ערוץ 10 נגד זכיינית ערוץ 2 לשעבר טלעד: "מדובר בגוף וירטואלי שהפסיד לשתי זכייניות מוצלחות ממנו במכרז ערוץ 2, ושכל מטרתו כיום היא לקבל החזר כספים שלא כדין ולהכניס לעיתון תמונה של בעליו" - כך אמר ל"גלובס" גורם בכיר בערוץ 10.

דבריו של אותו בכיר מגיעים לאור מכתב ההתנגדות לתזכיר החוק להארכת זיכיון ערוץ 10, שהעבירה אתמול (ג') טלעד למשרד התקשורת.

במכתב טענה טלעד כי החשכת ערוץ 10 לא תהווה נזק משמעותי בשל הרייטינג הדל שלו. עוד טענה טלעד כי היא בוחנת התמודדות במכרז על ערוץ 10, ולכן הארכת זיכיונה של ישראל 10 תהווה פגיעה בה.

טלעד שבה ודורשת 4 מיליון שקל שמגיעים לה לטענתה מהימים בהם ערוץ 10 לא עמד במחוייבויותיו ולא שילם את דמי הזיכיון שלו.

"אנחנו מבינים כי טלעד מבקשת להפעיל לחץ על הרשות השנייה כדי שזו תחזיר לטלעד את הכספים המוחזקים בגין אי-עמידת טלעד במחוייבויות שהוטלו עליה", אומר אותו בכיר בערוץ 10 ל"גלובס". "מדובר בקמפיין יח"צני של משה גאון, שכנראה שכח כי בשנת 2003 הצליחה טלעד להפעיל לחצים על המחוקק על מנת להעביר חוק שהעניק למונופול שלה שנתיים זיכיון במתנה מעבר ל-10 השנים שניתנו לה במכרז. טלעד כמונופול קיבלה, ללא מכרז, זיכיון להרוויח כסף במשך שנתיים נוספות".

דן תדמור, מנכ"ל טלעד מסר בתגובה, כי "כל שטלעד מבקשת הוא שיפעלו לפי חוק ויפרסמו מכרז, במקום לכופף את החוק בפני מי שמסרב למלא אחר התחייבויותיו. באשר לכספים, חבל שאותו 'גורם בכיר' בערוץ 10 לא בקיא אפילו בפרטים הבסיסיים: מדובר בדמי זיכיון עודפים שנגבו מטלעד משום שערוץ 10 לא שילם את חלקו. במלים אחרות, החוב הוא של ערוץ 10 לטלעד, באמצעות הרשות השנייה. מנכ"ל הרשות השנייה, בנוכחות היועץ המשפטי שלו, אף אישר את הדברים. עם שליטה כזו קלושה בפרטים, לא פלא שערוץ 10 הגיע למצבו, ובכל מקרה נשמח לדעת מי מסתתר מאחורי הכינוי 'גורם בכיר', כדי שנוכל להעמיד אותו על טעותו".