ה'פד' נזהר מפני בועה בשווקים? יגביר את הפיקוח על הבנקים

מפקחים מטעם ה'פד' בוחנים האם בנקים כמו ג'יי. פיי מורגן, מורגן סטנלי וגולדמן זקס מחזיקים בהון מספיק כדי לעמוד בסיכונים שהם נוטלים על עצמם ■ בנוסף, בודקים האם למנהלי הסיכונים השפעה על מדיניות הבנק ומה הם יודעים על איתנות הלווים שלהם

בכירי הפדרל ריזרב מתכננים בחינה קפדנית לבדיקת של יחס הלימות ההון של הבנקים ובחינת עמידותם של המוסדות הפיננסים הגדולים בארה"ב כדי להבטיח שיוכלו לעמוד בהיפוך המגמה של עליית מחירי הנכסים, כך דיווחה אמש (ו') סוכנות "בלומברג" בהסתמך על מקורות שמקורבים לנושא.

מפקחים מטעם ה'פד' בוחנים האם בנקים כמו ג'י פי מורגן , מורגן סטנלי גולדמן זאקס מחזיקים בהון מספיק כדי לעמוד בסיכונים שהם נוטלים על עצמם. בנוסף, ב'פד' בודקים האם למנהלי הסיכונים בבנק השפעה על מדיניות הבנק ומה הם יודעים על איתנות הלווים שלהם.

המחוקקים, בהובלת הסנאטור הדמוקרטי, כריסטופר דוד, טוענים כי יו"ר ה'פד', בן ברננקי, לא הצליח בשמירה על סטנדרטים הבנקאיים ראויים לנטילת הלוואה, מה שהביא למשבר הפיננסי.

נזכיר כי נוריאל רוביני, ממשיך להזהיר מפני התנפחות בועות נכסים בשווקים הפיננסיים. "מתנפחת בועה בשווקים הפיננסיים", אמר אתמול בדברים שנשא בהרצאה בליסבון. לדבריו, הריביות הנמוכות שמנהיגים הבנקים המרכזיים דוחפים את המשקיעים לעבר נכסים מסוכנים כגון מניות וסחורות, ולדבריו הבועה הבאה כבר יצאה לדרך.

ביל גרוס, העומד בראש קרן האג"ח הגדולה בעולם (פימקו), גם כן הזהיר, בסקירה החודשית שלו שפירסם שלשלום (ה'), כי הפדרל ריזרב מסתכן בניפוח בועה בכך שהוא מותיר אתל הריבית בארה"ב ברמה אפסית.