חודש לאחר ההשקה: ירידה משמעותית בצפייה בערוץ דיסני

מנתונים פנימיים של HOT עולה כי לאחר ההשקה חזר נתח הצפייה של הערוץ ל-0.7% ■ מנכ"לית הערוץ: "על-פי נתוני טלגאל שבידינו, הערוץ בולט באופן עקבי מאז השקתו כערוץ מוביל"

ירידה משמעותית בצפייה בערוץ דיסני, חודש לאחר השקתו - כך עולה מנתונים פנימיים של חברת HOT שהגיעו לידי "גלובס".

על-פי הנתונים, בספטמבר הגיע הערוץ ל-SHARE צפייה מרשים של 1.1%, והשתווה לערוצים ותיקים ממנו, כמו ערוץ ניקלודיאון. אולם באוקטובר חזר הערוץ לנתח צפייה של 0.7%, בדומה לתקופה בה כונה עדיין ג'טיקס, וניצב שוב במקום השלישי.

הנתונים נאספו בסקר טלפוני של HOT בקרב מדגם מייצג של כלל מנוייה. יצויין כי הערוץ משודר גם ב-yes, שם הוא ערוץ פתוח. נתוני מנויי yes, שמספרם קטן ממספר מנויי HOT, אינם משוקללים בנתונים אלה.

דיסני העולמית השיקה את הערוץ החדש שלה בישראל בספטמבר השנה, בהשקעה של כמיליון דולר. בחודש ההשקה, על-פי נתוני HOT, זכה הערוץ לנתונים מוצלחים וזכה בשעות מסוימות של היום להשתוות באחוזי הצפייה ל"ערוץ הילדים" - ערוץ הילדים המוביל בישראל - ולגבור על ניקלודיאון, ערוץ בעל תפוצה רחבה יותר מדיסני בקרב לקוחות הכבלים. בשעות מסוימות אף הגיע ערוץ דיסני לנתח של 4.2%, לעומת 1.7% לניקולודיאון.

חודש אחרי, באוקטובר, התהפכו היוצרות. ממוצע הרייטינג החודשי של הערוץ בימי חול עמד על 0.2%, ובשעות מסוימות נתח הצפייה שלו הסתכם ב-0%. אז, ערוץ הילדים זוכה לנתח צפייה של 3.6% ורייטינג ממוצע בימי חול של 1%, כששני לו הוא ניקלודיאון, עם SHARE של 1.5%.

מ-HOT נמסר: "איננו מתייחסים לנתונים שהודלפו. אנו מרוצים מנתוני הצפייה של דיסני הן בערוץ והן ב-HOT VOD Young".

תמי לנדסמן, מנכ"לית ערוץ דיסני, ישראל מסרה בתגובה: "תמוה בעינינו שעיתון רציני כמו 'גלובס' מוצא לנכון להתבסס ולפרסם נתונים מעוותים שאינם ברי-השוואה ואינם משקפים את כלל האוכלוסייה או את קהלי היעד הרלוונטיים. איננו יודעים מה מקור הנתונים, מה שיטת המדידה, מי קהל היעד ומהי מתודולוגיית המחקר אשר הביאו לנתונים החלקיים שאינם משקפים את שוק הטלוויזיה בישראל.

"הגוף היחידי המוסמך למדידת צפיית טלוויזיה בישראל הוא TNS טלגאל שהוסמכה על-ידי הוועדה למדרוג. שיטת מדידה זו היא הכלי המקצועי והמדעי בו משתמשת דיסני על מנת לנתח את ביצועי ערוצי הטלוויזיה השונים. על-פי נתוני TNS טלגאל, ערוץ דיסני בולט באופן עקבי מאז השקתו כערוץ מוביל בין ערוצי הילדים בישראל בקהלי המטרה הרלוונטיים".