הרמולין: להחליף את רו"ח יוני קפלן כמומחה בסכסוך עם בירן

מבקש להעביר את רו"ח קפלן מתפקידו כמומחה-בודק לקביעת היקף נכסי שותפות משרד עוה"ד שרגא בירן ושות' לצורך קביעת שוויים וחלקו של הרמולין בהם ■ הסיבה - לרו"ח קפלן קשרים עם עו"ד רם כספי המייצג את בירן

עו"ד צדקיהו הרמולין מבקש מבית המשפט המחוזי בתל-אביב להעביר את רו"ח יוני קפלן מתפקידו כמומחה-בודק לקביעת היקף נכסי שותפות משרד עוה"ד שרגא בירן ושות', לצורך קביעת שוויים וחלקו של הרמולין בהם.

זאת, במסגרת פסק הדין בסכסוך בין הרמולין לעו"ד שרגא בירן, שקבע כי הרמולין היה שותף מלא במשרד בירן בשיעור של 19%, ולא רק שותף ברווחים, ולכן הוא זכאי לקבל 19% משווי המשרד בתמורה לעזיבתו.

לטענת הרמולין, לרו"ח קפלן קשרים חברתיים ועסקיים עם עו"ד רם כספי, המייצג את עו"ד בירן, באופן העלול ליצור אצלו תחושת מחוייבות העלולה לפגוע באובייקטיביות שלו. הרמולין מבקש למנות רואה חשבון בכיר אחר שאינו קשור עסקית או חברתית לבירן.

בית המשפט מינה את רו"ח קפלן כמומחה-בודק יחד עם עו"ד אלקס הרטמן.

לטענת הרמולין, בסוף הישיבה שהתקיימה לפני כחודש בפני המומחים הודיע רו"ח קפלן לצדדים כי עו"ד רם כספי, המייצג את בירן, ייצג אותו לפני 11 שנים כמשיב בעתירה לבג"ץ בנוגע למינויו כנציב מס הכנסה, וכי לפני שנים הוא טיפל יחד עם עו"ד כספי בעניינים שונים.

הרמולין גם מציין כי בראשית החודש השתתף רו"ח קפלן בחתונה של שותפו של עו"ד כספי, וכי האחרון גם צוטט בעיתונות כמי שאומר, שלקוחותיו נעזרים בשירותיו של רו"ח קפלן.

הרמולין מציין עוד כי עו"ד כספי הוא גם בעל עניין אישי באחד הנכסים המשמעותיים של משרד בירן, כיוון שבין משרדו לבין משרד בירן קיים שיתוף בזכויות המתקבלות בשכר-טרחה בפרויקט גליל.