נאמן ימליץ על עו"ד וינשטיין כיועמ"ש; וינשטיין ל"גלובס" בעבר: "מזוז לא רצה אותי כפרקליט המדינה"

(עדכון) - נאמן: "לאחר בחינה עמוקה השתכנעתי כי וינשטיין הוא המועמד המתאים ביותר לעת הזו" ■ וינשטיין ל"גלובס" בראיון לפני כשנה: "היו הרבה תיקים נגד אישי ציבור ובכירים במשק, שהוגשו בהם כתבי אישום לבתי משפט, וסופם היה מפח-נפש גדול לתביעה הכללית"

עכשיו זה רשמי: שר המשפטים, יעקב נאמן, העביר הבוקר לממשלה את מועמדו למשרת היועץ המשפטי לממשלה - עו"ד יהודה וינשטיין. בישיבתה השבועית ביום א' הקרוב נאמן יציג את המועמד בפני השרים ויינתן להם שבוע ימים כדי להעלות את השגותיהם. אם לא יהיו עיכובים בלתי צפויים, המינוי יאושר בשבוע שלאחר מכן.

החלטתו של שר המשפטים נעשתה לאחר עיון בחומרי ועדת האיתור ובחומרים נוספים שהועברו לו, שיחות עם הממליצים וכן פגישות אישיות עם כל אחד מהמועמדים, למעט שיחת וידאו שקיים עם המועמדת השוהה בשנת שבתון בארה"ב, פרופ' דפנה ברק-ארז.

בהודעה שפרסם אומר נאמן כי הוא רואה בכל המועמדים שהומלצו ע"י הוועדה הציבורית-מקצועית למינוי היועץ המשפטי לממשלה, ובכלל זאת פרופ' ידידיה שטרן שהודיע על הסרת מועמדותו, מועמדים הראויים לכהן במשרה זו. ואולם, "לאחר בחינה עמוקה של הנושא השתכנע, כי עו"ד יהודה וינשטיין הוא המועמד המתאים ביותר לעת הזו, בה יש צורך ממשי לחזק את שלטון החוק ומערכת האכיפה ולהילחם בפשיעה. זאת בשל ניסיונו העשיר ביותר, הכולל עיסוק מעשי במגוון רחב של תחומי משפט - הן במסגרת המערכת הציבורית והן במסגרת פרקטיקה פרטית".

ייצג פוליטיקאים

וינשטיין, שבצעירותו היה מתאגרף (בגיל 17 זכה באליפות ישראל לנוער באגרוף), התמחה אצל עו"ד צבי לידסקי, שהיה בשעתו מגדולי עורכי הדין הפליליים. לאחר שהוסמך עבד בפרקליטות מחוז מרכז במשך חמש שנים וחצי, וב-1979 פתח משרד פרטי בראשו הוא עומד עד היום. וינשטיין טרם החליט מה יעלה בגורל המשרד כעת, אך ההערכות הן שהוא יסגור אותו.

לפני כשנה הצטרף לצוות ההגנה של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, בפרשות ראשונטורס וטלנסקי; כן הוא ייצג את השופט בדימוס דן כהן בפרשת השוחד בסימנס, ואת ד"ר ג'קי סרוב מאיכילוב שהורשע בקבלת שוחד מאסי אבוטבול; בעבר ייצג, בין היתר, את נשיא המדינה לשעבר עזר ויצמן ז"ל בפרשת סרוסי; את ראש הממשלה בנימין נתניהו בפרשת הקבלן אבנר עמדי; את שר הפנים ויו"ר ש"ס לשעבר אריה דרעי בפרשת בר-און-חברון; את חברי הכנסת מש"ס יאיר לוי ויאיר פרץ; את מנהל רשות המסים לשעבר איתן רוב בפרשת השחיתות ברשות המסים.

ב-2004 היה מועמד כבר למשרת היועץ המשפטי לממשלה, אך ערב הראיון בפני הוועדה הסיר את מועמדותו בשל מה שנראה לו כ"משחק מכור". באותה שנה וכן ב-2007 הציג את מועמדותו לתפקיד פרקליט המדינה, לאחר שוועדות האיתור פנו אליו וביקשו ממנו לעשות כן, אך בשני המקרים לא נבחר.

וינשטיין, מבכירי הסניגורים בתחום הצווארון הלבן, סירב לשוחח היום עם עיתונאים.

"מזוז לא רצה אותי"

עם זאת, בראיון מיוחד בחודש ינואר 2008 אמר וינשטיין: "מזוז לא רצה אותי כפרקליט המדינה, ולסיבותיו, יש לשאול אותו. אני מעריך שהוא לא רצה לראות אותי כפוף לו".

עוד אמר: "שחיתות שלטונות היא דבר איום ונורא, וחברה מתוקנת לא יכולה לסבול את זה. צריך להכות בשחיתות האמיתית, גם בחרב, גם ברומח וגם בכידון. אבל לא צריך לברוא שחיתות במקום שזו אינה קיימת. ישנה תחושה, לפחות אצלי, שלפעמים יוצרים כאן שחיתות יש מאין. נתפסים לדברים שוליים, משקיעים בהם הרבה אנרגיה ומשאבים, ותוצאתם אפס. אין לנו כחברה צורך בכך. צריך להילחם בפשיעה האמיתית ולא בפשיעה המדומה".

"היו הרבה תיקים נגד אישי ציבור ובכירים במשק, שהוגשו בהם כתבי אישום לבתי משפט, וסופם היה מפח נפש גדול לתביעה הכללית. לא חסרים תיקים שהסתיימו בזיכוי, וכל זיכוי כזה השפעתו הייתה רעה. בזיכויים לא נלחמים בשחיתות. תוצאת הזיכוי לעיתים פגיעתה קשה יותר מאשר אי-הגשת כתב אישום בכלל. כשתובע מגיש כתב אישום הוא צריך להיות משוכנע שיש באמת ובתמים סיכוי סביר להרשעה. אם יש לך ספק בכך, אל תגיש את האישום. כך חד, חלק נקי ונהיר".

"עורך-דין חייב להיות אמין. אמינות זו נבנית במהלך שנים, אבל נהרסת, כמו כל דבר טוב אחר בחיים, תוך שניות. לכן, אני מקפיד בנושא הזה קלה כבחמורה גם מול שופטים וגם ביחסים שלי עם הצד שכנגד".