שופרסל, רבוע כחול ורמי לוי במו"מ להקמת סניף בשוק הסיטונאי

הסופרמרקט המיועד ישתרע על שטח של 5,000 מ"ר ■ הרשתות מנהלות שיחות מול 3 הקבוצות שניגשו למכרז השוק הסיטונאי ■ בעלי המתחם טרם הכריזו על תוצאות המכרז, משום שהמכרז נמצא בשלב התמחרות

רשתות השיווק שופרסל, רבוע כחול ורמי לוי שיווק השקמה מתמודדות על הקמת סופרמרקט ענק בשטח של 5,000 מ"ר במתחם השוק הסיטונאי בתל-אביב - כך נודע ל"גלובס". הרשתות מתדיינות בנושא מול כל אחת מ-3 הקבוצות שניגשו למכרז, שנסגר לפני כ-12 יום.

למכרז על השוק הסיטונאי ניגשו 3 קבוצות: קבוצה אחת מורכבת מהחברות תדהר, חבס, מגדל ובריטיש ישראל - שאליהן הצטרפה בשבוע שעבר חברת רוגובין של קובי רוגובין; הקבוצה השנייה מורכבת משיכון ובינוי, אביב, יורוקום נדל"ן וקנדה ישראל; הקבוצה השלישית מורכבת מהאחים משה ויגאל גינדי ומחברת גינדי השקעות.

במתחם מחזיקים היום חברת תנובה (60%), עיריית תל-אביב (25%), עו"ד שרגא בירן (6%) וסוחרים שפעלו במתחם.

קבוצת האחים גינדי וגינדי השקעות פנתה בשבוע שעבר ליזמים שונים במטרה למכור להם זכויות להקמת חלק מהבניינים במתחם השוק הסיטונאי, משום שקבוצה זו ניגשה בסופו של דבר ללא נכסים ובניין של נוחי דנקנר.

למעשה, אם רשת שופרסל, מקבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר, תזכה במשא-ומתן על מתחם הסופרמרקט - תהיה זו כניסתו של דנקנר למתחם מהדלת האחורית, לאחר שנכסים ובניין בשליטתו הודיעה על פרישתה מהמכרז מספר ימים לפני סגירתו.

המכרז בשלב ההתמחרות

בעלי המתחם טרם הכריזו על תוצאות המכרז, וזאת משום שהמכרז נמצא כעת בשלב התמחרות, שמשמעותו שהצדדים נמצאים במשא-ומתן שמאפשר מרחב תמרון בנוגע ל-3 פרמטרים.

הפרמטר הראשון הוא השטח שהמשתתפים במכרז מציעים לרכוש: למרות ש-3 הקבוצות הגישו הצעות בהתייחס למתחם בכללותו (על אף שניתנה להן האפשרות להגיש הצעה רק לחלק מהמתחם על מנת להקל עליהן ולעודד השתתפות), ההצעות ניתנות לשינוי.

הפרמטר השני הוא מנגנון המחיר, שקובע אם הקבוצות ישלמו מחיר בסיס בלבד או מחיר בסיס בתוספת אפסייד.

הפרמטר השלישי הוא המחיר עצמו, שננקב על-ידי כל אחת מהקבוצות במועד סגירת המכרז, אבל ניתן לשינוי בשלב ההתמחרות.

כידוע, מלבד בנייני מגורים יכלול מתחם השוק הסיטונאי גם שטחי מסחר, ובאלה יוכל להשתלב הסופרמרקט שמציעים שופרסל, רבוע כחול ורמי לוי להקים. לפי הערכות בשוק, קבוצה שתעגן את הקמת הסופרמרקט תוכל במידה מסוימת להגדיל את סיכוייה לזכות.

מכרז השוק הסיטונאי פורסם לפני יותר מחודשיים לאחר שהוקפא בתחילת 2009. המתחם משתרע על פני 55 דונם באזור דרך מנחם בגין ורחוב החשמונאים בתל-אביב.

בפרויקט ייבנו 4 מגדלים בני 40 קומות שיכללו 1,200 דירות, מגדל בן 20 קומות ושורת בניינים בני 12 קומות שכוללים יחד כ-600 דירות. מכלול הדירות בפרויקט יסתכם בכ-1,800 דירות. כן יכלול הפרויקט מבני ציבור כמו בית-ספר, גני ילדים, קאנטרי-קלאב, פארק בן 14 דונם, קניון בשטח 30 אלף מ"ר ומוזיאון לאמנות.

רמי לוי מסר בתגובה: "אני בודק בכל מקום בארץ להקים סופרמרקטים, ואחת הבדיקות היא גם בשוק הסיטונאי. אני מאמין כי אם נפעיל שם סופרמרקט, נעשה טוב לצרכנים".

יש לציין כי אם לוי יגיע להסכמה להקמת מתחם הסופרמרקט, יהיה זה הסניף הראשון שלו בתוך תל-אביב והשני בגוש דן אחרי הסניף שנפתח מול קניון איילון ברמת-גן.

שופרסל מסרה בתגובה כי "החברה אינה מוסרת פרטים בנושאים אסטרטגיים עסקיים".

ברבוע כחול, שבשליטת דודי ויסמן, בחרו שלא להגיב לידיעה.