מתהדק השת"פ בין מרקיורי של ראובני-פרידן ליוניברסל מקאן

ל"גלובס" נודע כי החל מהשנה יגבשו שתי החברות הסכמי מדיה משותפים בכל הנוגע למחיר ועמלות

מתהדק שיתוף-הפעולה בין חברות המדיה יוניברסל מקאן למרקיורי של ראובני-פרידן: ל"גלובס" נודע כי החל מהשנה יהיו לחברות הסכמי מדיה משותפים בכל הנוגע למחיר ועמלות. במסגרת המשא-ומתן עם זכייניות הטלוויזיה בנוגע להסכמי 2010 עם חברות המדיה, עלה לדיון הנושא הזה.

כזכור, בפברואר 2009 אישר משרד הממונה על ההגבלים העסקיים למקאן-אריקסון וראובני-פרידן לרכוש מדיה ביחד או לשתף פעולה בדרכים אחרות. במשרדי הממונה קבעו אז כי אין לראות בראובני-פרידן ובמקאן מתחרים, מאחר ששניהם נשלטים על-ידי אותה חברת אחזקות בינלאומית - אינטרפבליק.

עם זאת, האישור שהתקבל לא נוצל במלואו, שכן הוא ניתן לאחר שהחלה השנה ונחתמו ההסכמים השנתיים.

עד לפני כשנה ניהל ראובני-פרידן את רכש ותכנון המדיה שלו באמצעות יונייטד, שהיתה משותפת לו ולשלמור-אבנון-עמיחי. החברה קיבלה בעבר אישור לפעילות מהממונה על ההגבלים, לאחר שהממונה הקודם השתכנע כי הבעלות המשותפת של אינטרפבליק במקאן ובראובני לא באה לידי ביטוי בהתנהלות של שתי חברות המדיה שלהן.

כשפקע תוקף הפטור של יונייטד והיא נדרשה לחדש אותו, לא השתכנעו במשרדי הממונה כי הקשר באחזקות לא יפגע בתחרות - והודיעו על פירוק החברה. בעקבות פירוק יונייטד הוקמו שתי חברות מדיה: יוניון מדיה, המנוהלת על-ידי אורן יוניוב (לשעבר מנכ"ל יונייטד); ומרקיורי, אותה מנהל ישראל דיאמנט עבור ראובני-פרידן.

דיאמנט סירב להגיב לידיעה. גם בקבוצת מקאן-אריקסון העדיפו שלא להתייחס לידיעה.