ערוץ 9 יעלה קמפיין לסדרה של yes - אך ישמיט פרטים לגבי מועד השידור

הסדרה החדשה "בין השורות" - הפקה ראשונה של yes בשפה הרוסית - תשודר בערוץ הרוסי yes רדוגה ■ באחרונה מחריפה המתיחות בין yes לערוץ 9 על רקע דמי המעבר לחבילת ה-DTT

פרסום, אבל בתנאים: ערוץ 9 אישר להעלות קמפיין לסדרה חדשה בשפה הרוסית שהפיקה חברת yes, אך הגביל את הנאמר בפרסומת. הפרסומת נועדה לקדם סדרה שתעלה בשבוע הבא בערוץ בשפה הרוסית yes רדוגה.

בערוץ 9 הסכימו להעלות את הפרסומת, אולם סירבו לפרסם את תאריך עליית התוכנית. בסופו של דבר הוחלט כי קמפיין הקידום יעלה כשבמקום מועד השידור המדויק של הדרמה ייכתב "בקרוב".

לבד מערוץ 9, הפועל מתוקף רישיון של מועצת הכבלים והלוויין, ערוץ yes רדוגה הוא הערוץ הישראלי היחיד המפעיל מערכת מקומית דוברת רוסית. הערוץ משדר בעיקר תכני רכש מרוסיה לצד תכנים של yes מתורגמים לרוסית.

זו הפעם הראשונה בה מפיקה yes סדרה שכולה דוברת רוסית. הסדרה "בין השורות", בכיכובם של יבגניה דודינה, ולדימיר פרידמן והנרי דוד, עוסקת במתרחש מאחורי הקלעים של עיתון ישראלי בשפה הרוסית. הסדרה מורכבת מ-50 פרקים בני חצי שעה כל פרק.

בקרוב תעלה yes הפקת מקור נוספת ברוסית - "עניין אישי" - תוכנית ראיונות אישית עם דמויות מובילות בציבור דובר הרוסית בחברה הישראלית.

באחרונה מחריפה המתיחות בין חברת הלוויין לערוץ הייעודי דובר הרוסית על רקע דמי המעבר לחבילת ה-DTT. ניתן להעריך כי ההתחזקות של ערוץ yes רדוגה נובעת מהיערכות למצב בו ערוץ 9 יצטרף לחבילת הבסיס הטרסטריאלית, מה שעשוי להביא לעזיבת מנויים מ-yes של דוברי רוסית.

במסגרת המאבק עומדת חברת הלוויין על כך שערוץ 9 ישלם מיליוני שקלים שהוא חייב בגין דמי מעבר, בעוד בכנסת מקודמת חקיקה לביטול החוב של הערוץ לפלטפורמות.

בערוץ 9 אישרו כי עלה קמפיין של yes בשבוע שעבר, ומעבר לכך סירבו להתייחס לנושאים מסחריים.

מחברת הלוויין נמסר כי "yes גאה להיות הראשונה להפיק סדרת מקור בשפה הרוסית".