רופאים באתר סייף-סקיי: מעולם לא ראינו מוצר אלא רק סקיצות

"אנחנו לא עובדים בחברה אלא רק יועצים" ■ מלבד מדבקת הפלא, מופיעים באתר של סייף-סקיי גם מעלית חכמה ומערכת התפלת מים ■ בנוסף, הכחישה החברה כי אי פעם פיתחה סוכך מגנטי נגד גשם, אך מאוחר יותר טענה כי לא הבינה נכון לאיזה מוצר התייחס הפרסום אתמול ב"גלובס"

"אני מופיע באתר של סייף-סקיי? יש לי מייל שם?" - כך תמה היום (ב') פרופ' מיכאל הלפט, מומחה לשיקום הפה והלסת. הלפט מופיע באתר SafeSky Software של אריק קליין וד"ר עמוס בוחניק, ממציאי "מדבקת הפלא", תחת הכותרת "צרו קשר", בה מופיעים בדרך כלל עובדים בכירים או אדמיניסטרטיביים בחברות. להלפט יש אפילו מייל תחת דומיין של החברה - Michealh@safesky.com - אך הוא טוען כי לא היה מודע לקיומו וכי מעולם לא קיבל מיילים לכתובת הזו.

הלפרט טוען כי "אפשר לומר שאני יועץ שלהם. אני מכיר את עמוס בוחניק ולפעמים נותן לו חוות דעת על מוצרים. הציעו לי בעבר חוזה אבל זה לא התרחש. לא ראיתי מוצרים כלשהם, אך ראיתי סקיצות שאם הן יתממשו - יהיה מעניין".

לא בקשר חזק עם החברה

הלפט הוא אחד משלושה רופאים המוצגים תחת רשימת "צור קשר" של החברה וטוענים היום כי היו רק יועצים של סייף-סקיי ולאו דווקא קיימו קשר חזק איתה. "הכרתי את החברה לפני כשבועיים", אומר פרופ' קרלוס נמקובסקי, המופיע גם הוא ברשימת "צרו קשר", מיד אחרי בעלי החברה, ד"ר עמוס בוחניק ואריק קליין. "הסכמתי שאבצע עבורם עבודת מחקר קטנה ואם היא תימצא ישימה, הם יממנו מחקר שלי באוניברסיטה. לא קיבלתי מהם מעולם משכורת או תשלום, ולא נכנסתי איתם לקשר עסקי".

פרופ' נמקובסקי טוען כי החברה הציגה לו מגוון רעיונות לפיתוחים נוספים שבאמתחתה, אך הוא לא ראה מוצרים פעילים, פטנטים רשומים או אבי-טיפוס, אלא בעיקר תרשימים ומצגות. גם פרופ' גבריאל סבין, המוצג באתר כמנהל מחלקת המחקר והפיתוח הדנטלית, אומר היום כי "אני לא עובד של החברה אלא רק יועץ". ברשימה מופיעים רופאים נוספים, בעיקר מתחום השיניים, איתם לא ניתן היה ליצור היום קשר.

אריק קליין (מימין) וד

דובר החברה החברה, אייל ארד, מסר בתגובה כי "חלק מהרשומים ברשימה הם עובדים של החברה וחלקם רק יועצים. לא כתוב בשום מקום באתר שהם עובדי החברה. לגבי הנציגים של החברה בחו"ל, רק חלקם עובדי החברה וחלקם רק נציגים שאינם עובדים".

על פי המוצג באתר של סייף-סקיי, חנוך דרזביץ', לשעבר מנהל חברת מקסידר, מוצג כשותף בחברה ואיזי הורביץ מוזכר כמנכ"ל הסניף הבריטי. "לחברה יש גם מפעל בסין המייצר מוצרים הדרושים בתחום הטכנולוגי של החברה, למשל שבבים", אומר ארד.

חברת סייף סקיי הכחישה היום מכל וכל כי אי פעם טענה כי פיתחה או הציעה למישהו להיות מעורב בפרוייקט לפיתוח מכונית על בסיס מים. "טכנית זה בלתי אפשרי כרגע", אומר ארד. "זה פוגע בחברה שיחשבו שהיא הציעה מוצר כזה".

בנוסף, הכחישה החברה כי אי פעם פיתחה סוכך מגנטי נגד גשם, אך מאוחר יותר טענה כי לא הבינה נכון לאיזה מוצר התייחס הפרסום אתמול ב"גלובס". הסוכך המגנטי (שנקרא "מטריה וירטואלית") נועד למניעת פגעי גשם, שלג וברד באמצעות באמצעות זרם יונים העובר בין שני עמודים ומוצג באתר החברה כמוצר בפיתוח אך החברה טוענת היום כי "הוא פחות במוקד העשייה כיוון שנמצא לא ישים".

החברה מציעה באתר שלה עוד מספר פיתוחים כגון מערכת דיאנוסטיקה על בסיס RNA, דבק ביולוגי לטיפולי שורש, מערכת אנטי-וירוס, מערכת להתפלת מים, כרטיס נתונים אישיים חכם, מעלית חכמה שמאתרת את הקומה הרצויה ללא לחיצה על כפתורים ועוד. "החברה לא טוענת שכל הפיתוחים האלה הם כבר מוצרים", אומר ארד. "הם רעיונות שנמצאים בפיתוח. חלקם כבר מוצרים וחלקם עשויים להבשיל למוצרים בהמשך".

עוד הודיעה היום החברה כי בוחניק מעולם לא השקיע בחברה וההון שנכנס לחברה הוא ממקור אחר - עסקאות שביצעה החברה בעבר. עוד הצהירה כי אין נגדה שום האשמה בהלבנת הון.

מוצרי סייף-סקיי: מהמדבקה ועד מעלית חכמה

מדבקה המתריעה על התקפי לב (Life Keeper)

מערכת להתפלת מים סולארית (Desalination System)

מערכת הגנה מפני פריצות מחשבים (CompuGuard)

מערכת בינה מלאכותית לחיזוי תנודות שווקים בעולם (Forex Anywhere)

סוכך מגנטי להגנה מפני גשם ושלג (Virtual Umbrella)

כרטיס נתונים אישיים חכם (Data Card)

סלולרי המתזכר על לקיחת תרופות (Mobile 100)

מעלית המזהה את הקומה המבוקשת ללא לחיצה (Smart Elevator)

מערכת לעריכת טיפולי שורש (Computerized Endodontics Treatment System)

מערכת מבוססת בלוטות' ואינפרה אדום לבניית כתרים לשיניים (Direct Intra-Oral Scanning System)

מחשב מגע למטבח לשיתוף מתכונים (MicroChef)