הדולר נסחר בשיא חדש כנגד הין מאז אוקטובר האחרון

הצמד דולר/אירו נסחר סביב רמה של 1.4320, והצמד דולר/ין נסחר מול רמה של 91.25

"בשעות הבוקר המוקדמות של יום שלישי, הדולר המשיך להתחזק כנגד המטבע היפני ואף נסחר בשיא של חודשיים. כמו כן, השטר הירוק הוסיף לחץ על האירו כאשר המשקיעים מימשו עסקאות מכירה על המטבע האמריקאי לקראת סוף השנה. תרומה נוספת לדולר מגיע מעליית התשואה על האג"ח הממשלתי בארה"ב. כעת הדולר נסחר סביב הרמות של 1.4320 אל מול האירו וסביב הרמות של 91.25 אל מול הין", כך ציין בסקירתו, רודיאן רחנייב מפינוטק.

האנליסט הבכיר של חברת המסחר במט"ח הוסיף כי: "התשואה על חובות האוצר בארה"ב, עלתה השבוע וציפיות לתחזית צמיחה חזקה לכלכלה הגדולה ביותר בעולם, עזרו לדחוף את התשואה על אג"ח ממשלתי לעשר שנים לרמה של 3.7% היום, הגבוהה מזה ארבע חודשים".

"השנה הפרספקטיבה של ריבית נמוכה בארה"ב הכבידה על השטר הירוק והעלתה את האטרקטיביות של משקיעי ה"קארי" אשר לווים מטבעות בעלי ריבית נמוכה ומנגד קונים נכסים ומטבעות בעלי ריבית גבוהה יותר. אך הנתונים המעודדים משוק העבודה האמריקאי והמכירות הקמעונאיות החודש שינו את נקודת מבט המשקיעים אשר סבורים כי הפדרל רזרב עשוי להתחיל להדק את המדיניות המוניטארית העתידית ולהעלות את הריבית לטווח קצר מרמת השפל של 0.25%"

"יחד עם זאת, הסקר אשר נעשה על ידי סוכנות הידיעות, רויטרס, בשבוע שעבר, הראה כי רוב הדילרים בשוק המניות הראשוני של ממשלת ארה"ב, סבורים כי הפד עשוי להעלות את הריבית רק במחצית הראשונה של שנת 2011", ציין רחנייב.

"היום המשקיעים יתמקדו במספר נתונים חשובים מהעולם: בבריטניה, בשעה 9:30 (GMT) יתפרסם החשבון השוטף, כעת התחזית הינה שיפור מתון מהגרעון של 11.4 מיליארד פאונד לרמה שלילית של 8.1 מיליארד פאונד. בנוסף, באותה השעה בריטניה תפרסם את התמ"ג הסופי לרבעון שלישי. בארה"ב, הנתון בעל ההשפעה החזקה על התנהגות השטר הירוק יהיה מכירות הבתים הקיימים בשעה 15:00(GMT). ניו זילנד תפרסם את נתוני הצמיחה הרבעוניים בשעה 21:45 (GMT), התחזית הינה אופטימית ועשויה להחזיר את כוחו של הקיווי בטווח המיידי. ביפן, היום יתקיים חג אשר בו יחגגו את יום הולדתו של הקיסר והבנקים יהיו סגורים"

בהתייחסו לזהב, ציין האנליסט כי: "החוזה העתידי על הזהב נסחר סביב הרמות של 1097.15 דולר לאונקיה, עליה של 2 דולר, זאת לאחר הנפילות של 18 דולר ביום שני. התחזקות השטר הירוק בזירה העולמית וכנגד האירו בפרט, הפילה את הביקושים למתכת היקרה כאלטרנטיבה לדולר חלש ביום שני אך היום האירו ומר על כוחו ולכן אנו רואים התאוששות קלה של הזהב. רמת התמיכה המשמעותית הינה 1090 דולר ורמת ההתנגדות הינה רחוקה ועומדת על 1120 דולר לאונקיה".

בהתייחסו לנפט, ציין: "החוזה העתידי על הנפט מתאושש מעט מהנפילות של אחוז שלם ביום שני. הביקושים החזקים מסין, מחזירים את הזהב השחור לעליות. היקפי המסחר הינם נמוכים מהרגיל לקראת החגים הנוצריים והתנודתיות הינה גבוהה במיוחד לכן אנו צפויים לראות עליות וירידות חדות ללא קשר ישיר לנתונים, התנהגות המטבעות זה יהיה הפקטור החשוב ביותר לכיוון הנפט. מחיר הנפט מקוטלג בדולרים לכן ירידת ערך הדולר כנגד העיקריים עשויה להעלות את החוזה על הנפט. כעת החוזה העתידי על הנפט לחודש ינואר, נסחר סביב הרמות של 73.85 דולר לחבית".