מגלים את המובילים: פלטפורמה לגילוי המותגים החמים ברשת

המערכת של אתר Thing Buzz מבוססת על ציוצים של משתמשים בטוויטר ומדרגת את הטרנדים הצרכניים על-פי סדר כרונולוגי, מספר הציוצים שעסקו בנושא ומספר העוקבים אחרי כל מצייץ

1. תוסף רלוונטיות

חברת הסטארט-אפ הישראלית SimilarGroup (לשעבר SimilarWeb), שפיתחה תוסף דפדפן לגילוי אתרים רלוונטיים ברשת, השיקה בשבוע שעבר שירות חדש, המכונה TopSite, מנוע חיפוש המבוסס על אלגוריתם לגילוי אתרים מובילים בקטגוריות שונות. השירות מאפשר למשתמשים להקליד קטגוריה נושאית כלשהי בתיבת החיפוש, ולקבל את רשימת האתרים המובילים בקטגוריה זו.

השירות מוצע גם כתוסף לדפדפן פיירפוקס, המציע למשתמש את 10 האתרים המובילים העוסקים באותו תחום של האתר שבו הוא נמצא באותו הרגע. את הסטארט-אפ הקימו אור עופר, ניר כהן ואלכס איטלמן, ובין המשקיעים בחברה נמצא גם ד"ר יוסי ורדי.

2. באזז לא מבוזבז

מעוניינים לדעת מהם המוצרים הכי נחשקים ומדוברים ברשת? האתר החדש Thing Buzz מציע למשתמשים פלטפורמה לגילוי המותגים שנמצאים במרכזה של שיחה רחבה באינטרנט. המערכת של האתר מבוססת על ציוצים של משתמשים בטוויטר, ומדרגת את הטרנדים הצרכניים על-פי סדר כרונולוגי, מספר הציוצים שעסקו בנושא, ומספר העוקבים אחרי כל מצייץ - כדי להעריך את מידת אמינותו והשפעתו של המצייץ. השירות מאפשר גם למצוא מהם המוצרים הפופולריים על פי קבוצות גיל ומקצוע, ובעתיד הקרוב מתכנן המוצר לשלב בשירות גם עדכוני סטטוסים מפייסבוק ו-FriendFeed.

3. התראות טוויטר

למכורים לטוויטר שמפחדים להתנתק מהשירות, פן יפסידו ציוץ חשוב, שירות ההתראות החדש TwitterAlerts עשוי לספק פתרון לבעיה. לאחר הרשמה לשירות, המתבצעת באמצעות שם המשתמש בשירות המיקרו-בלוגינג, המשתמשים מגדירים אלו ציוצים חשוב להם לא לפספס, כגון הודעות ממשתמשים מסוימים או ריטוויטים, ובאיזה אופן הם מעוניינים לקבל את ההתראה: הודעת SMS, מייל או מסרון מיידי. השירות ניתן תמורת תשלום. חבילת 100 הודעות טקסט, לדוגמה, עולה 6 אירו.

4. ניהול רשימות

האתר החדש TLists מציע שירות המתממשק לפיצ'ר חדש יחסית של שירות המיקרו-בלוגינג: יצירת רשימות משתמשים. אתר TList מאפשר למשתמשים להקליד בתיבת החיפוש תחום תוכן מסוים, ולמצוא את רשימות המשתמשים שמצייצים בנושא זה, וכן לראות מי יצר את הרשימות הללו. בלחיצת כפתור אחת יכולים המשתמשים לעקוב אחר הרשימות שנמצאו, ולנהל אותן בהתאם למידת הרלוונטיות שגילו בהן.