סנו, יוניליוור וחוגלה חתמו על הסכם סדרנות עם שופרסל

ישלמו עמלה הפצה של כ-3% מהמכירות - ובתמורה הסדרנות תעבור מספקים אלה לידי שופרסל כבר בפברואר הקרוב ■ אסם, שטראוס ותנובה עדיין לא הגיעו להסכם עם הרשת ■ בשופרסל מנסים לשבור את חזית הספקים

רשת שופרסל חתמה על הסכם בדבר עמלת הפצה עם החברות סנו, יוניליוור, חוגלה-קימברלי ודיפלומט - כך נודע ל"גלובס". עמלת ההפצה שישלמו החברות עומדת על כ-3% מהמחזור, שיעור נמוך מהשיעור שדרשה שופרסל בתחילה ואשר עמד על 4%-7%.

שופרסל הגיעה לסיכומים עקרוניים עם ספקים קטנים נוספים על עמלה בשיעור של 3%-3.5%, אולם הספקים המובילים במשק - תנובה, שטראוס וקבוצת אסם - לא הגיעו להסכם עם הרשת.

לאור הסיכום שהושג עם הספקים, צפויה מלאכת הסדרנות לעבור מספקים אלה לידי שופרסל כבר בחודש פברואר הקרוב.

כזכור, יו"ר אי.די.בי, נוחי דנקנר, החליט כי לאור פיטוריהם הצפויים של כ-2,500 סדרנים (עובדי היצרנים) המועסקים בעבודת הסדרנות בסניפי שופרסל, תידחה העברת הסדרנות ב-6 חודשים, אם אותו יצרן יחפוץ בכך.

הרעיון היה לאפשר פרק זמן של התארגנות שבו שופרסל, מחד, תעשה מאמץ לקלוט את המפוטרים - ומאידך, כפי שציין דנקנר, יידרשו הספקים לעשות מאמץ לדאוג ליתר הסדרנים הצפויים לקבל מכתבי פיטורים.

משמעות הקדמת העברת הסדרנות לשופרסל הנה במקביל גם הקדמת פיטוריהם של הסדרנים המועסקים על-ידי אותם ספקים בעבודה בשופרסל.

מאמצים קדחתניים

עוד נודע כי בשופרסל עושים מאמצים קדחתניים לשבור את החזית שמציגים רוב הספקים, וכן להגיע להסכמים עם ספקים עוד בטרם תתקבל החלטת הממונה על ההגבלים העסקיים בבקשת איגוד המזון לאפשר לו להתאגד במשא-ומתן מול שופרסל בנושא עמלת הסדרנות. כפי שחושף היום "גלובס", הממונה צפויה לדחות את הבקשה.

אחת הדרכים שמצאו בשופרסל לזרז את ההסכמים עם הספקים, בעיקר עם ספקים קטנים, היא ההחלטה לגבות עמלת סדרנות מדורגת. כלומר, להסכים לשיעור עמלת הפצה נמוך יחסית בשנה-שנתיים הראשונות, ולהגדילו כעבור שנתיים עד לשיעור של 4%.

"בשופרסל הרבה יותר לבביים ממה שהם היו בהתחלה. אז הם אמרו '5% מהמכירות ולא נזוז מזה' - ועובדה שהם סוגרים היום על פחות", אומר היום (ג') ל"גלובס" אחד הספקים.

חברת דיפלומט מסרה בתגובה: "לא נפרסם בעיתונות כמה אנחנו משלמים לשופרסל".

יוניליוור מסרה בתגובה כי "יוניליוור אינה נוהגת לנהל את עסקיה בתקשורת" .

חברת סנו סירבה להגיב לידיעה.