מונסטר רוכשת את אתר הדרושים של יאהו ב-225 מיליון דולר

יאהו יוצאת מעסקי לוחות הדרושים ■ רכשה את אתרHotJobs ב-2002 תמורת 445 מיליון דולר

חברת מונסטר (Monster) הודיעה כי תרכוש את אתר הדרושים המקוון HotJobs של יאהו תמורת 225 מיליון דולר. בביצוע העסקה יאהו יוצאת מעסקי מודעות הדרושים המקוונות, ומותירה את השוק לשליטת מונסטר ומתחרתה Careebuilder.com, המובילה את השוק. מכירת HotJobs היא חלק מהארגון-מחדש שמובילה מנכ"ל יאהו, קרול בארטס.

במונסטר, השולטת בכשליש משוק מודעות הדרושים המקוונות בארה"ב, מעריכים כי העסקה לא תיתקל במכשולים מצד הרשויות, ותצא אל הפועל ברבעון השלישי של השנה.

ההכרזה על העסקה באה על רקע סימני ההתאוששות במשק האמריקני לאחר המיתון העמוק שנגרם בשל המשבר הגלובלי. נתוני האבטלה שהממשל עתיד לפרסם מחר (ו') צפויים לנוע סביב 10%. מדובר ככל הנראה בפעם השנייה בלבד מאז סוף 2007 שהנתונים מצביעים על שיפור במצב התעסוקה במשק האמריקני.

במסגרת העסקה תשלם מונסטר ליאהו בין 20 ל-31 מיליון דולר מדי שנה, כדי שזו תנתב את הגולשים לאתרה. יאהו רכשה את HotJobs ב-2002 תמורת כ-445 מיליון דולר במזומן ובמניות.

האנליסט אימרן חאן מג'יי פי מורגן ציין בהודעה למשקיעים כי על-פי נתוני חברת ComScore ירדה תנועת הגולשים באתר HotJobs בדצמבר ב-32% לעומת אשתקד.

מנכ"ל מונסטר, סאל יאנוצי, מסר כי בעקבות העסקה תכפיל החברה את מספר העיתונים שהיא מפרסמת מודעות דרושים באתרי האינטרנט שלהם, והוא יגיע לכ-1,000.

ההכנסה השנתית של HotJobs מוערכת ב-100 מיליון דולר. הכנסותיה של מונסטר הסתכמו ב-2009 ב-905 מיליון דולר.