סגל רוצה לבטל את העסקה למכירת קולנוע עדן לאינטרקולוני

בשנת 2006 רכשה אינטרקולוני (אז אמריקן קולוני) את קולנוע עדן המיתולוגי שברחוב אגריפס שבמרכז העיר ■ החברה לא שילמה עבור הקרקע אלא רכשה אותה בעסקת קומבינציה עם בעלי הקרקע לפיה הם יקבלו 31% מכל מה שיבנה ללא תשלום כלשהו

חברת אינטרקולוני , הנמצאת בשליטת ורדה בורשטיין ומשה גבריאל, קיבלה בשבוע שעבר מכתב התראה לביטול הסכם לרכישת מתחם קולנוע עדן בירושלים - פרויקט הדגל של החברה. לטענת בעלי הקרקע, משפחת סגל, המיוצגת על ידי עורכי הדין אריה דנציגר וזאב שרף חברת הנדל"ן לא עמדה בתנאי החוזה.

בשנת 2006 רכשה אינטרקולוני (אז אמריקן קולוני) את קולנוע עדן המיתולוגי שברחוב אגריפס שבמרכז העיר. החברה לא שילמה עבור הקרקע אלא רכשה אותה בעסקת קומבינציה עם בעלי הקרקע לפיה הם יקבלו 31% מכל מה שיבנה ללא תשלום כלשהו.

אינטרקולוני התחייבה להשיג את מלוא המימון כולל הביטחונות לבנק כדי לממן את הפעילות של הפרויקט, אך לא עמדה בכך - בחודש יולי 2009 דרש בנק הפועלים לחלט ערבויות שהעמיד לחברה, בהיקף של כ-10 מיליון דולר, בגין הפרויקט והנושא נידון בימים אילו בבית המשפט.

קולנוע עדן המיתולוגי הושכר במשך שנים רבות למשה דדש הבעלים של קבוצת הכדורגל בית"ר ירושלים ושל בתי קולנוע אחרים בעיר. הקולנוע כלל 18 אלף מ"ר מסחר ואינטרקולני כבר הספיקה להרוס אותו וכיום יש במקום חניון. האדריכל דניאל ליבסיקנד תכנן בהתאם לתב"ע מגורים ומסחר בהיקף של כמעט 40 אלף מ"ר משולב.

מבחינת אינטרקולוני, הנמצאת במשבר קשה, איבוד הנכס עלול להיות מכה קשה. ממסמכים שהחברה הגישה לבית המשפט במסגרת הסכסוך עם בנק הפועלים היא הפגינה אופטימיות מדהימה לפיה תוכל להרוויח 130 מיליון דולר מהפרויקט. מנגד הבנק לא מוכן להמשיך להעמיד הלוואות לפרויקט ובעלי הקרקע חוששים שיאבדו את הקרקע במקרה של חילוט.

בחודש שעבר הסכימו מחזיקי האג"ח של אינטרקולוני לוותר על חוב של 132 מיליון שקל תמורת 90% ממניות החברה. סוחר השלדים הבורסאיים ירון ייני, הגיע באמצעות חברת גילאון שבשליטתו לאחזקה של כ-30% ממניות חברת הנדל"ן במסגרת הסדר האג"ח בחברה.