מבוימלגרין לתשובה: יעקב סיסו מונה ליו"ר דנקנר השקעות

סיסו, לשעבר ממלא מקום מנכ"ל אזורים, יפעל גם במסגרת עסקיו הפרטיים של יצחק תשובה ■ אבנר קופל תובע 17.5 מיליון שקל מאזורים ובוימלגרין קפיטל בגין דמי תיווך שמגיעים לו לטענתו

יעקב סיסו, המשנה למנכ"ל אזורים , הודיע על התפטרותו מהחברה לאחר כמעט שנתיים וחצי. סיסו (47) שימש כממלא מקום המנכ"ל מיוני ועד נובמבר 2009, ולאחר מינויו אז של דוד נצר לתפקיד מנכ"ל אזורים, החל למעשה שעון החול לאזול, עד להודעה על הפרישה היום, כאמור. קודם לתפקידיו באזורים, עבד סיסו בין השנים 1996 ועד ל-2007 בבנק ירושלים, כמנהל האגף העסקי ולאחר מכן כמשנה למנכ"ל ומנהל האגף הקמעונאי.

ל"גלובס" נודע כי סיסו ימונה לתפקיד יו"ר פעיל במשרה חלקית בחברת דנקנר השקעות, הנמצאת בשליטת דלק נדל"ן של יצחק תשובה. בנוסף, יפעל סיסו גם במסגרת עסקיו הפרטיים של יצחק תשובה. צירופו של סיסו לדלק נדל"ן - במסגרת השינויים הארגוניים אותם מוביל מנכ"ל החברה, ערן מיטל.

אבנר קופל תובע 17.5 מיליון שקל מבוימלגרין

ביהמ"ש המחוזי בת"א הטיל בשבוע שעבר צו עיקול זמני בהיקף 17.5 מיליון שקל על חשבון הבנק של אזורים והחברה האם, בוימלגרין קפיטל, שבשליטת שעיה בוימלגרין. זאת, לבקשת סוכן הביטוח ועסקן הספורט אבנר קופל, הטוען כי לא קיבל דמי תיווך על חלקו בעסקה למכירת מלונות אזורים לידי דוד פתאל. קופל, המיוצג על-יד עוה"ד בעז בן צור, חגי הלוי וקרן שמש, טוען כי מגיעים לו 17.5 מיליון שקל בגין דמי תיווך של 1.5% בעסקה.

המו"מ למכירת 13 בתי-המלון החל באוקטובר 2008, כשבוימלגרין קפיטל החזיקה ב-25% מהנכסים ואזורים ב-75%. בתחילה נוהלו המגעים מול משקיע שיוצג על-ידי משרד עוה"ד שבלת, ובהמשך מול דוד פתאל. ההסכם נחתם לראשונה ביולי האחרון, וסגירת העסקה נעשתה בנובמבר 2009. מיד לאחר מכן שלח קופל, באמצעות עו"ד דורי קלגסבלד, מכתב דרישה לתשלום של 16.9 מיליון שקל - 4.2 מיליון שקל מבוימלגרין ו-12.7 מיליון שקל מידי אזורים.

כיום מבקש קופל 17.5 מיליון שקל, בגין תוספת הפרשי הצמדה וריבית, ובנוסף נדרשות הנתבעות לשלם את הוצאות התביעה, לרבות שכר טירחת עורכי דין. הסכום נגזר מהיקף העסקה, שעמד על 970 מיליון שקל - 270 מיליון שקל במזומן ונטילת התחייבויות של 700 מיליון שקל.

קופל, בעליה של סוכנות הביטוח אור ויו"ר מנהלת ליגת העל בכדורסל, אמר היום ל"גלובס", כי "יש לי מסמך, שניתן לי עוד באוקטובר 2008 כשהתחילו המפגשים, לאישור קבלת דמי תיווך, ומגיע לי כי נעשתה עבודה במשך שנה שלמה. אין לי שום דבר אישי נגד בוימלגרין. להיפך, בעבר מכרתי לו קומת משרדים בבית גבור ספורט, והכול היה כמו שסוכם".

קופל מחזיק במסמך החתום על ידי מנכ"ל אזורים דאז, מתי דב, ומנכ"ל בוימלגרין עד היום, גיל טובול, לקבלת תשלום דמי תיווך. "חרף התחייבויותיהן המפורשות של הנתבעות לתשלום שכרו של התובע, וחרף העובדה שהעסקה נחתמה ומתבצעת בפועל, הנתבעות הפנו עורף לתובע, ובחרו שלא להיענות לדרישותיו שיקיימו את התחייבויותיהן כלפיו", נטען בכתב התביעה. "הנתבעות הודו בפני התובע כי ההתחייבויות כלפיו תקפות, אולם הודיעו כי אין בכוונתן לשלם לו את המגיע לו, אלא אם תוגש תביעה מטעמו", נטען עוד.

"מגיע לך, לא נשלם, בהצלחה"

ההיכרות בין קופל לבוימלגרין נוצרה לפני כשלוש שנים, בעת שהתובע חלק משרד עם שעיה בוימלגרין בבית גבור ספורט ברמת-גן. במסגרת ההיכרות, סיפר בוימלגרין לתובע כי הוא מעוניין למכור מלונות שבבעלות אזורים תיירות, או את מניות החברה. בשנת 2008 יזם קופל פגישה בין בוימלגרין לבין קונה פוטנציאלי, חברת "מלונות ים סוף" שבשליטת אלי פפושדו.

מכתב התביעה עולה כי בוימלגרין נפגש בחודש שעבר עם קופל, והבהיר לו שהוא מכיר בתרומתו לעסקה ובהתחייבויותיהן של בוימלגרין קפיטל ואזורים כלפיו, אך העמלה המגיעה לו לא תשולם אלא אם יגיש תביעה, ואף איחל לו הצלחה.