אדלר, באומן, ענבר ויורו יתמודדו על תקציב הפרסום של קניוני ישראל

הקבוצה מתעתדת לערוך מהלך מיתוג כולל לכל קניוני הקבוצה ומתכננת להקצות לשם כך 12 מיליון שקל, אך לא ברור אם מדובר בתקצוב סופי ■ עד עתה טופל התקציב בידי משרד פרסום קטן מאוד - צדר-יריב

לאחר מהלכי המיתוג שערכו רוב קבוצות הקניונים בישראל, מצטרפת לטרנד גם קבוצת קניוני ישראל: ל"גלובס" נודע כי הקבוצה יוצאת למכרז על תקציב הפרסום שלה בעקבות כוונה לבצע לראשונה מהלך מיתוג כולל לכל קניוני הקבוצה.

עד עתה טיפל בתקציב של הקבוצה משרד פרסום קטן מאוד - צדר-יריב - שאינו נמנה עם 20 משרדי הפרסום הגדולים.

עוד נודע כי הנהלת הקבוצה פנתה ל-4 משרדים - אדלר-חומסקי, באומן-בר-ריבנאי, ענבר-מרחב-שקד ויורו ישראל - בהזמנה להשתתף במכרז.

הסכום שצויין כעומד על הפרק הוא 12 מיליון שקל, אך לא ברור אם מדובר בתקצוב סופי או כזה שעשוי להימתח או להתכווץ.

בשנים האחרונות הלכה והתגברה בקבוצות הקניונים ההבנה כי פרט לטיפול נקודתי בכל קניון יש לטפל פרסומית-שיווקית גם בכל הנוגע לתדמית הקבוצה עצמה. כפועל יוצא מכך הצטיידו רוב קבוצות הקניונים במשרדי פרסום בינוניים עד גדולים, שהחלו לבצע עבורם מהלכים בסדרי גודל משמעותיים.

הקבוצה הראשונה שנקטה במהלך מעין זה הייתה קבוצת עזריאלי, שלאחר שנים בהם תקציבי הפרסום שלה נוהלו בנפרד ובמשרדים קטנים - ערכה מכרז שבמסגרתו העבירה את תקציבה לפוגל-אוגילבי. בהמשך ביצעה מהלך דומה קבוצת ביג מרכזי קניות, שהעבירה את תקציבה לזרמון-גולדמן.

כך קרה שקבוצת קניוני ישראל - בפועל קבוצת הקניונים הגדולה ביותר בישראל, המונה 18 קניונים - נותרה מאחור בכל הקשור בתחום זה. הפעילות שנערכה היתה ספורדית, רובה מכירתית, ללא יצירת קשר קבוצתי כלשהו. כך, למשל, פרט להתקשרות של קניון נצרת עם מורן אטיאס כפרזנטורית, לא נעשתה שם עבודה מהותית כלשהי.

נראה כי הפנייה לשני גדלים של משרדי פרסום - גדולים ובינוניים-קטנים - איננה מקרית. מחד, בקבוצה סבורים כי משרד גדול עשוי לתת להם צורת חשיבה של עסק שראה מגוון רחב של עסקים אחרים. מאידך, משרד בינוני עשוי אולי להלום טוב יותר את היקף התקציב.

יוסי צבי, מנכ"ל קניוני ישראל, אישר את הידיעה ואמר בתגובה כי "ההחלטה לצאת במכרז לבחירת משרד פרסום נבעה מהצורך למצוא משרד פרסום שירכז את כל פעילות הרשת תחת קורת-גג אחת, יערוך התאמה מלאה של צרכי הלקוח ברמת המסרים השיווקיים, יבדל את הקבוצה ברמת הערכים המוספים ועוד".