אחרי 20 שנה: תוכנית המשולש הגדול ברמת-גן יוצאת לדרך

התוכנית עוכבה בעקבות התנגדויות ועררים שהוגשו לתוכנית איחוד וחלוקה של הזכויות בין הבעלים ■ שטחו של מתחם המשולש הגדול, שבו מחזיקות בין השאר החברות צמח המרמן, אשדור ואזורים, הוא כ-235 דונם

האם תוכנית המשולש הגדול ברמת גן לבניית כ-1,000 יחידות דיור עומדת להתממש? למרות פרסום התוכנית למתן תוקף (השלב האחרון והסופי בהליך אישור התוכנית) ב-2006, נתקעה התוכנית כמה שנים בעקבות עררים והתנגדויות לתוכנית איחוד וחלוקה של הזכויות בין הבעלים השונים, אולם לאחרונה הוסרו ההתנגדויות והעררים ותוכנית חלוקת הזכויות עומדת לפני מתן תוקף.

שטחו של מתחם המשולש הגדול, שבו מחזיקות בין השאר החברות צמח המרמן, אשדור ואזורים, הוא כ-235 דונם והוא גובל בכפר אז"ר ממערב, בר אילן בצפון, תל השומר בדרום וקרית קריניצי ממזרח. התב"ע (תוכנית בניין עיר) שחלה על המתחם מאפשרת הקמת 980 יחידות דיור ופארק ירוק ששטחו כ-40 דונם.

בזכויות הקרקע במתחם מחזיקות שלוש קבוצות. הקבוצה הראשונה של בעלי הקרקע מיוצגת על ידי עו"ד ברוך אדלר והיא זכאית לבניית כ-500 יחידות דיור בארבעה מגדלים. קבוצה נוספת היא למעשה חברת ברען שמיוצגת על ידי עו"ד צבי שוב, והיא מחזיקה בתב"ע לבניית כ-100 יחידות דיור במגדל נוסף. הקבוצה השלישית מורכבת מבעלי קרקע פרטיים שיוכלו לבנות 184 בתי מגורים דו-משפחתיים צמודי קרקע ו-156 יחידות דיור בבנייה רוויה נמוכה בגובה של ארבע קומות, נוסף על 40 יחידות דיור בבניינים בני חמש קומות וחזית מסחרית לשימוש השכונה.

זמן רב בוועדות

תוכנית המשולש הגדול מקודמת בוועדות זה 20 שנה. התוכנית העקרונית הוגשה לוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז תל אביב ב-2006. בפועל, פרסום התוכנית למתן תוקף לא היווה תחנה אחרונה כיוון שלוועדה המקומית לתכנון ולבנייה רמת גן הוגשה תוכנית לאיחוד וחלוקה של הזכויות בין הבעלים השונים, שנתמכה בחוות דעת של שמאי המקרקעין שאול רוזנברג. תוכנית זו אושרה על ידי הוועדה המקומית אך על החלטה זו הוגשו התנגדויות ועררים, שנדחו על ידי ועדת הערר המחוזית לאחרונה.

לפני שנתיים נחתמה עסקת קרקע בין הקבוצה המיוצגת על ידי עו"ד ברוך אדלר לחברות צמח המרמן, אשדר ואזורים. העסקה היתה מותנית בכך שהתוכנית תקבל מתן תוקף. עתה, משהוסרו החסמים ליישום התוכנית, מתכננות החברות להקים בקרקע כ-480 יחידות דיור בחמישה מגדלי יוקרה בגובה של עד 24 קומות הפונים לפארק. היקף ההכנסות הצפוי מהפרויקט הוא כמיליארד שקל, כולל מע"מ.