זרמון ופוגל מצטרפים למכרז על תקציב הפרסום של בסט ביי

המכרז הוא על תקציבי בסט ביי וביג בוקס, שהיקפם המשותף עמד ב-2008 על כ-4 מיליון דולר במחירים ריאליים

משרדי הפרסום זרמון-גולדמן ופוגל-אוגילבי מצטרפים להתמודדות על תקציב הפרסום של בסט ביי רשתות - כך נודע ל"גלובס". המשרדים הצטרפו להתמודדות לאחר שמכרז הפרסום של בסט ביי רשתות על המותגים בסט ביי וביג בוקס כבר היה בעיצומו, ולאחר שהמשרדים המועמדים באומן-בר-ריבנאי, יהושע TBWA וגלר-נסיס כבר הגישו פרזנטציות.

כיום מטופל תקציב בסט ביי בידי פרסום שנהב, ואילו תקציב ביג בוקס מנוהל בידי גלר-נסיס, שנכנס לטיפול בתקציב לאחר המיזוג עם פובליסיס-אריאלי שטיפל בתקציב בשנים האחרונות.

ב-2006, עם השקת ביג בוקס, הועבר תקציב הפרסום שלה לפובליסיס-אריאלי, למרות שתקציב בסט ביי טופל בפוגל-אוגילבי. ואולם הפיצול לא החזיק מעמד: תקופה קצרה לאחר ההשקה הועבר גם תקציב בסט ביי לאריאלי. הבסיס להעברת התקציבים לאריאלי היה מסחרי: מיוז, שרכשה אז את המדיה לתקציבי קבוצת פישמן (בעלת השליטה בביג בוקס ובסט ביי), שיתפה פעולה עם אריאלי, שרכש אז את המדיה שלו דרכה.

מספר שנים לאחר מכן הפקידה קבוצת פובליסיס את ניהולו של פרסום אריאלי בידי יאיר גלר ומשה נסיס - בעלי גלר-נסיס, כחלק מבניית חברת אחזקות של קבוצת פובליסיס בישראל. אחד המהלכים הראשונים שביצעו גלר ונסיס היה הפסקת ההתקשרות עם מיוז. בעקבות כך תקציב בסט ביי הועבר מהמשרד, ולמרות התחזיות - תקציב ביג בוקס נותר, בינתיים, בגלר.

באחרונה חלו שינויים גם במבנה הבעלות של בסט ביי וביג בוקס: ניופאן, שבשליטת צביקה גיור, רכשה מקבוצת פישמן 26% מהרשתות. במסגרת העסקה ניתנה לגיור אופציה לרכישה של 24% נוספים מהרשתות. באומן-בר-ריבנאי הוא האחראי על תקציבי הפרסום של ניופאן.

לפי נתוני יפעת בקרת פרסום, תקציב הפרסום של בסט ביי עמד ב-2008 על כ-6.5 מיליון דולר במחירי מחירון, שהם כ-2-2.5 מיליון דולר במחירים ריאליים. תקציב הפרסום של ביג בוקס עמד ב-2008 על 3.4 מיליון דולר במחירי מחירון, המהווים כ-1-1.5 מיליון דולר במחירים ריאליים. ב-2009 עמד היקף הפרסום (המשותף) במחירי מחירון על כ-7 מיליון דולר.

לשני משרדי הפרסום שהצטרפו להתמודדות היתה בעבר נגיעה כלשהי לתקציב מוצרי חשמל: זרמון-גולדמן איבדו השנה את תקציב אלקטרה מוצרי צריכה, ואילו פוגל-אוגילבי כאמור טיפלו בעבר בתקציב בסט ביי.

* אליעזר פישמן הוא בעל השליטה ב"גלובס".