פוקס - המותג המושקע ביותר השבוע עם השקעה של כ-1.3 מיליון שקל

אצבעות שוקולד פרה של עלית מתמקמות במקום השני בטבלת המותגים המושקעים עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ-1.2 מיליון שקל

אם מסתכלים על נתוני קטגוריות הביגוד, רואים כי ההוצאה לפרסום קטנה ב-2009 בכ-30%. אם לשפוט לפי הסערה בענף האופנה ב-2010, ככל הנראה מגמת ההוצאה לפרסום תתהפך.

כניסת H&M ו-GAP לשוק הישראלי מהווה מפץ שישפיע על המיצוב והבידול של חלק מרשתות האופנה, ובשורה התחתונה יגרום לכולם לפרסם יותר. התורים הארוכים וההיסטריה של המוני בני ישראל העבירו את המסר לשחקנים הקיימים: פרסמו - או שיתפסו לכם את המשבצת.

בחודש האחרון פרנסו רשתות האופנה את כל אמצעי המדיה. קסטרו, פוקס, רנואר, CELIO, H&O, מתאים לי, עונות, פקטורי 54, ליוויס, KEDS KIDS, קרוקר ועוד הופיעו בכל מקבץ פרסומות.

השבוע נגמר הבליץ הפרסומי, ופוקס היא היחידה שנותרה בחמישייה המובילה בטבלת המותגים המושקעים ואף במקום הראשון.

3 דברים שצריך לומר על הפרסום של פוקס: בר רפאלי היא באמת סופר מודל, זרמון-גולדמן משקיעים מאוד בקמפיינים, ובשליש הראשון של 2010 הם כבר הספיקו להכפיל את כל ההשקעה הפרסומית שלהם ביחס ל-2009.

אצבעות שוקולד פרה של עלית, שהושקו לפני מספר חודשים ונתנו פייט רציני למוצר הוותיק של קינדר, חוזרות השבוע לאוויר ומתמקמות במקום השני בטבלה באמצעות באומן-בר-ריבנאי עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ-1.2 מיליון שקל.

אצבעות פרה הם מוצר שוקולד עם מודעות אינטרנטית חריגה. הקמפיין התחיל בפרסום של דמויות "העליתונים" בפייסבוק, ועד היום מתוחזקים הדפים הללו עם לא מעט חברים. בקמפיין הנוכחי יש שיתוף-פעולה עם אתר הילדים מומו הפרה, במסגרתו מוזמנים הזאטוטים לשלל פעילויות וירטואליות.

"ידיעות אחרונות" הופך למפרסם אקטיבי ב-2010, כנראה בשל התחרות עם החינמון "ישראל היום". גם השבוע הוא בולט בפרסום וממוקם במקום השלישי בטבלה באמצעות מספר משרדי פרסום, שהדומיננטי שבהם בהוצאה הפרסומית הוא גליקמן-נטלר-סמסונוב.

המותגים המושקעים

1. פוקס - 1,347,187 שקל - באמצעות זרמון-גולדמן

2. עלית (אצבעות שוקולד פרה) - 1,227,630 שקל - באמצעות באומן-בר-ריבנאי

3. "ידיעות אחרונות" - 1,197,184 שקל - באמצעות גליקמן-נטלר-סמסונוב

4. פלאפון - 1,100,449 שקל - באמצעות אדלר-חומסקי&ורשבסקי

5. שטראוס (מגנום) - 1,031,406 שקל - באמצעות גלר-נסיס

* הנתונים מתייחסים לתאריכים 02/04/10-08/04/10.

** הכותב הוא מנכ"ל יפעת בקרת פרסום.