דני דנקנר שוחרר למעצר-בית של 10 ימים בתנאים מגבילים

גלובס tv (עדכון) - גם יעקב אפרתי, יו"ר מינהל מקרקעי ישראל לשעבר שנעצר יחד עם דנקנר, שוחרר למעצר-בית ■ אלי שמחיוף, סגן ראש עיריית ירושלים לשעבר החשוד בפרשת הולילנד, שוחרר גם הוא למעצר-בית של 10 ימים

דני דנקנר, יו"ר בנק הפועלים לשעבר, שוחרר היום (א') אחר-הצהריים למעצר-בית של 10 ימים בתנאים מגבילים. שופט בית משפט השלום בראשון-לציון, אברהם הימן, אישר לדנקנר לצאת מביתו למשרדים של עורכי דינו. בנוסף חוייב דנקנר להפקיד עד מחר (ב') בצהריים ערבות בסך 100 אלף שקל.

במהלך הדיון חזר דנקנר על טענתו לחפותו המלאה. לאחר הדיון הקצר אמרו עורכי דינו בתשובה לשאלת "גלובס" האם מעצרו היה מוצדק, כי מי שהיה במעצר 50 דקות יודע כמה ארוכים יכולים להיות 5 ימים. בנוסף חזרו עורכי הדין על ביטחונם בחפותו של דנקנר.

גם יעקב אפרתי, יו"ר מינהל מקרקעי ישראל לשעבר, שנעצר בשבוע שעבר ביחד עם דנקנר, שוחרר היום למעצר-בית בתנאים מגבילים.

נזכיר כי דנקנר ואפרתי נעצרו לפני 5 ימים בעקבות חקירות המשטרה בפרשת הולילנד, שבמסגרתן עלה חשד כי דנקנר נתן שוחד לאפרתי כדי לקדם פרויקטים שונים של חברת תעשיות מלח שהיתה בשליטת משפחת דנקנר.

דנקנר חשוד גם בביצוע עבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, מתן שוחד, מירמה והפרת אמונים, רישום כוזב במסמכי תאגיד, עבירות מס והלבנת הון.

בתחילת הדיון בהארכת מעצרו אמר דנקנר: "התחושה שלי קשה, אך אני בטוח בניקיון כפיי".

סגן נשיא בית משפט השלום בראשון-לציון, השופט אברהם הימן, אמר בעת ההחלטה על מעצרו של דנקנר בשבוע שעבר כי "יש אינטרס ציבורי לתת למשטרה את מלוא האפשרות למצות את חקירתו של דנקנר בלי הסיכון שתשובש".

לדברי השופט, "נוכח החשד המצוי לפניי בדבר מעורבותו של דנקנר במעשי שחיתות כה חמורים, אני נעתר לבקשת המשטרה במלואה". בנוסף אמר השופט כי כאשר הוא בוחן את החשדות שבחומר חקירה בעין "ראייתית-משפטית", הרי ש"החשדות לגבי דנקנר קיימים ואף למעלה מכך".

לגבי אפרתי ציין השופט בעת ההחלטה על מעצרו כי "יש לתת למשטרה את מלוא האפשרות לחקור בלי שיהיה חשש לשיבוש החקירה". הוא ציין את מורכבותה של הפרשה ואת המספר הרב של הגורמים המעורבים בה, ואמר באשר לחומרת המעשים: "די בעיון בבקשת הארכת המעצר כדי להבין במה מדובר".

היום, כאמור, שוחררו השניים למעצר-בית, אך החקירה בדבר המעשים הפליליים החמורים שביצעו, לכאורה, עדיין נמצאת בעיצומה.

מוקדם יותר היום, בית משפט השלום בראשון-לציון שחרר למעצר-בית של 10 ימים את סגן ראש עיריית ירושלים לשעבר, אלי שמחיוף, החשוד במעורבות בפרשת הולילנד. בית המשפט אסר על שמחיוף לצאת מהארץ ל-6 חודשים, והוא יחוייב להפקיד את דרכונו.