הערכה: לא תתקבל ההמלצה להעלות שכר-טרחה לרו"ח מבקרים בחברות ממשלתיות

הוועדה למינוי רואי חשבון בחברות ממשלתיות, בראשות אייל רוזובסקי, המליצה בפברואר להעלות בכ-50% את שכר-הטרחה המשוקלל של רו"ח מבקרים בחברות ממשלתיות - מ-150 שקל לשעה ל-230 שקל בשעה

רשות החברות הממשלתיות לא מתכוונת לקבל את המלצת הוועדה למינוי רואי חשבון בחברות ממשלתיות, בדבר העלאת שכר-הטרחה של רואי חשבון מבקרים בחברות ממשלתיות - כך מעריכים גורמים מקורבים לנושא.

הוועדה, בראשות עו"ד אייל רוזובסקי, המליצה בפברואר האחרון להעלות בכ-50% את שכר-הטרחה המשוקלל של רואי חשבון מבקרים בחברות ממשלתיות: מ-150 שקל לשעה ל-230 שקל בשעה.

לפי ההערכה, רשות החברות מתכוונת לדחות את ההמלצה ולהותיר את שכר-הטרחה בעינו או להעלותו בשיעור נמוך יותר.

ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "רשות החברות בוחנת את המלצות הוועדה, ובמסגרת החלטתה תביא אותן בחשבון".

בתוך כך, הוועדה למינוי רואי חשבון בחברות ממשלתיות - שהיתה מנוטרלת מפעילות במשך כ-3 שנים - מנוטרלת שוב בשל היעדר מניין מלא של חברים. באחרונה נוטרלה הוועדה מפעילות לאחר שאחד מחבריה, נתי ביאליסטוק, עבר לשמש כיועץ לשר התקשורת, ורק בתום מספר חודשים מונה חבר חלופי לביאליסטוק בוועדה.

ואולם, הוועדה הספיקה לשבת בהרכב מלא פעם אחת בלבד, ואז פרש נציג לשכת רואי החשבון בוועדה, מאיר וידל, כיוון שסיים את הקדנציה. בהיעדרו של וידל ובהיעדר מינוי חלופי תחתיו, הוועדה שוב נאלצה להקפיא את פעילותה, שכן לפי הכללים היא יכולה לפעול רק בהרכב מלא.

נציגים פסולים

יצוין כי לשכת רואי החשבון הציעה שני נציגים חלופיים אפשריים לוידל: רו"ח עופר מנירב, לשעבר נשיא הלשכה, ורו"ח חן שרייבר, חבר הוועד המרכזי של לשכת רואי החשבון.

רשות החברות דחתה את החלופות, בטענה כי על הלשכה להציג מועמדים שאינם נמנים על חברי הוועד המרכזי של לשכת רואי החשבון, כדי למנוע, ולו לכאורה, חשש של ניגוד עניינים בין אינטרסים של הלשכה לבין תפקידם בוועדה, העוסקת במינוי רואי חשבון לחברות ממשלתיות ובקביעת שכרם.