הכול תקוע, כמה טוב

איוש דחוף: ראש לרשות להגנת הצרכן וסחר הוגן. שר התמ"ת צריך להחליט ולבצע מיד

ביום ראשון הקרוב תתכנס, שוב, ועדת האיתור למינוי ראש הרשות להגנת הצרכן וסחר הוגן. כך זה כבר שנים, ועדיין אין סחר הוגן, מובן שאין הגנה על הצרכנים. אבל בעלי עניין חופרים כבר שנים מתחת להקמת הרשות ומונעים את הקמתה. מועמדים נפסלים בזה אחר זה בעילות שונות, השרים "נחשדים" בזה אחר זה בצדק ושלא בצדק. העיקר: הכול תקוע. כמה טוב.

2001 - הממשלה דנה בהקמת רשות הגנה על הצרכן.

2004 - שר התמ"ת אהוד אולמרט מצהיר על הקמת הרשות.

2006 - עבר בכנסת חוק להקמת הרשות.

2007 - מוגש דו"ח לגיבוש מודל אכיפה ברשות.

2008 - ועדת איתור ראשונה במשרד התמ"ת, עשרות מועמדים. השר דאז אלי ישי בוחר מועמד. תוך זמן קצר נשמעת טענה על ניגוד עניינים - חבר הוועדה מכיר את המועמד. המשרד והנציבות מתקפלים, המועמד עותר לבג"ץ. הדיון טרם התקיים.

2009 - השר החדש פואד בן-אליעזר מפזר את הוועדה של ישי וממנה חדשה. 55 מועמדים. 7 חודשים. שני מועמדים סופיים: עו"ד אמנון מרחב, קודם לכן יו"ר החברה הכלכלית לפיתוח מודיעין וסגן ראש העיר, ועו"ד אמיר שרף, שותף מנהל במשרד עו"ד דוד תדמור.

בן-אליעזר בוחר במרחב, ותוך שעות מתחיל מסע שיסוי. הוא חבר מפלגת העבודה (עובדה שעליה דיווח במכרז), הוא מקורב לבן-אליעזר (לא עזר ששניהם הכחישו היכרות קודמת). בן-אליעזר נבהל מהקמפיין התקשורתי, העביר את החומר לנציבות שירות המדינה שהודיעה שתבדוק יחד עם המשנה ליועץ המשפטי דאז מייק בלאס. בשלב מסוים הבינו בנציבות שהם לא יכולים לפסול את מועמדות מרחב, והורו לוועדת האיתור לשוב להתכנס ולדון.

שני מועמדים

זה מתוכנן לקרות ביום א' הקרוב. בראשות מנכ"ל המשרד שרון קדמי. על הפרק: שני המועמדים ההם: מרחב ושרף.

אם ייבחר שרף, יתחיל סיפור חדש: המשרד שהוא שותף בו מייצג חלק נכבד מהגופים המרכזיים במשק הנוגעים בצרכנים, הוא היה יועץ משפטי ומזכיר חברת אל-על, הוא מקורב לבכירים במשרד היועץ המשפטי. אם ישובו ויבחרו במרחב, ייפתח מחדש מסע ההשמצות הקודם.

בקיצור: מי שלא רוצה רשות, מי שלא רוצה הגנה על הצרכן וסחר הגון, תמיד ימצא דרך לסכל את הקמת הרשות.

התפקיד של שר התמ"ת, של סגניתו אורית נוקד ושל ראש הממשלה בנימין נתניהו הוא להחליט ולבצע מיד. ביום ראשון הקרוב.