האנליסטים סקפטים: "תוכנית החילוץ האירופית - רק קונה זמן"

בלאקרוק: "בטווח הזמן הקצר, יתכן ויראו את תוכנית החילוץ באופן חיובי, אך בטווח הזמן הארוך יותר, יהיה הדבר תלוי ביכולתן של הממשלות לבצע את הצעדים הנדרשים על מנת להפחית את גירעונותיהן ■ אי אפשר לסמוך על טרישה

תוכנית החילוץ האדירה עליה הודיעו הבוקר שרי האוצר של האיחוד האירופי מושכת את השווקים לתגובה חיובית במיוחד כאשר המדדים המובילים באסיה ובאירופה מזנקים בשיעורים חדים, את העליות מובילות מניות הסקטור הפיננסי. בשוק המט"ח מגיבים הסוחרים בהתנפלות על האירו שחוצה כלפי מעלה את רמת ה-1.3 דולר לאירו. אך מה אומרים על התכנית האנליסטים, המשקיעים ומובילי המדיניות?

"בטווח הזמן הקצר, יתכן ויראו את תוכנית החילוץ באופן חיובי ועשוייה להירשם התאוששות מחלק מההפסדים שנרשמו בשווקי המניות בשבוע שעבר" אמר מנהל תיקים בכיר בבלאקרוק, "בטווח הזמן הארוך יותר, יהיה הדבר תלוי במידה רבה ביכולתן של הממשלות במדינות האיחוד האירופי באמת לבצע את הצעדים הנדרשים על מנת להפחית את גירעונותיהן".

סטפן פופ, האסטרטג הראשי של קאנטור פיצג'רלד בתחום הגלובל אקוויטי הביע סקפטיות ביחס לצעדים שסימנו הלילה האיחוד האירופי והבנק המרכזי והעלה את השאלה, האם צריך להמשיך ולסמוך על הנגיד האירופי, טרישה לאחר שהבנק המרכזי סוף סוף הודיע כי ירכוש אגרות חוב ממשלתיות, על אף שמוקדם יותר פסל את האפשרות. פופ העריך כי בטח נראה חוסר הסכמה לגבי איזה אג"חים, של אילו מדינות ובאיזה היקפים יהיה על הבנק המרכזי לרכוש? ושאל האם יביא את הספקולנטים פתאום ללכת לונג על אגרות החוב של מדינות ה-PIGS.

"תוכנית החילוץ האירופית - רק קונה זמן" אמר כלכלן בבנק CIMB-GK בסינגפור והוסיף, "אנו עדיין לא יודעים אם זה יספיק. הם מנסים לתת את הרושם שהם עדיין מאוחדים, אך מה שהם עושים זה לקנות אוויר לנשימה אשר עשוי לדחות את מה שלא ניתן יהיה להימנע ממנו - בסוף הם יאלצו לוותר על האירו, זה הסנריו הגרוע ביותר".

לעומתו אמר על תוכנית הייצוב האירופית אנליסט בדנסק בנק כי "זהו סוג הצעדים האמיצים שחיכינו להם, הצעדים צפויים להביא להקלה לשווקים".