עוזבים את עזריאלי: בזק במו"מ לשכירת חצי מבניין מוטורולה

בניין מוטורולה מוקם באיירפורט סיטי ויאוכלס בנובמבר 2010 ■ ל"גלובס" נודע כי המו"מ מול מוטורולה נסוב על שטח של 18 אלף מ"ר שיושכר לבזק בשכירות משנה, כאשר הכניסה לבניין צפויה עד סוף שנת 2010

חברת בזק , שבבעלות שאול אלוביץ', צועדת לקראת יישום המדיניות להעברת המטה הראשי של החברה ממגדלי עזריאלי בתל אביב. כרגע היא מנהלת מו"מ מתקדם עם מוטורולה ישראל לגבי השכרת מחצית מבניין מוטורולה באיירפורט סיטי. כך נודע היום (ב') ל"גלובס".

ב-2008 פורסם ב"גלובס" על כוונותיה של בזק להקים בתוך שלוש שנים את בית בזק, שיהווה מטה ראשי לחברה ויחליף את המשרדים הנוכחיים במגדל המשולש שבמרכז עזריאלי. אם תיחתם העסקה מול מוטורולה, תעביר בזק לאיירפורט סיטי את כל עובדי המטה, שלבד מהשטח בעזריאלי מאכלסים גם את שטח החברה שבבית אבגד ברמת גן.

ל"גלובס" נודע כי המו"מ מול מוטורולה נסוב על שטח של 18 אלף מ"ר שיושכר לבזק בשכירות משנה, כאשר הכניסה לבניין צפויה עד סוף שנת 2010. חברת איירפורט סיטי מקימה את בניין מוטורולה, שבשליטת קובי מימון, ותשכירו למוטורולה ישראל לפי חוזה שנחתם ב-2007. הבניין בעל חמש קומות בשטח עילי בנוי של כ-38 אלף מ"ר ואכלוסו על ידי עובדי מוטורולה צפוי בחודש נובמבר 2010.

40 שקל למ"ר

בזק צפויה לשכור את השטח בבניין מוטורולה לתקופה של 10 שנים, ולפי הערכות בענף, דמי השכירות ייקבעו על כ-40 שקל למ"ר לחודש.

מוטורולה שוכרת את הבניין מאיירפורט סיטי לתקופה של 24 שנים עם אופציית יציאה כעבור 10 שנים.

מוטורולה משתמשת באפשרותה להשכיר לשוכר משנה, ככל הנראה לאור פיצולה של מוטורולה העולמית לשתי חברות נפרדות. האחת עוסקת במכשירי סלולר לציבור הרחב והשנייה במכירת ציוד תקשורת לגורמי ממשל ולגופי הצלה וחירום. לפי שעה, לאיירפורט סיטי תעבור רק חטיבת המוצרים לגופי ממשל, הצלה וחירום, ואילו עתיד מיקומה של חטיבת המוצרים לציבור הרחב טרם ידוע.

יצוין כי בשנתיים האחרונות, על רקע כניסתה של בזק לרשת NGN עלה הצורך לעבור ממרכזיות לארונות סעף אקטיביים בפינות הרחוב, התייתרו נכסים רבים שאת חלקם מימשה החברה וחלקם עתידים להימכר.

חברת בזק סירבה להתייחס לידיעה וכך גם מוטורולה.