מצלילה זוגית ועד ריקודים סלוניים: "גלובס" מציע 5 דרכים לאימון זוגי

קשה למצוא שעה פנויה לזמן איכות עם בן-הזוג, וכשיש כזה הוא בדרך-כלל מנוצל לבילויים כמו יציאה לסרט, מסעדה או מפגש עם חברים ■ אבל יש דרכים ספורטיביות יותר: אימון כושר זוגי, שיעורי טניס, ריצה בשניים ועוד

אימון כושר זוגי: משקולות בנפרד, הרפיה משותפת

זה כבר זמן רב שאימוני הכושר האישיים הפכו למבוקשים ביותר בקרב אנשים שמתקשים להיכנס לשגרת אימונים, אבל מסתבר שהם נותנים מענה רחב יותר: לא פעם אימון הכושר הופך לאימון גם לנפש, במובן של קואוצ'ינג. אימוני כושר זוגיים הם פיתרון מצוין לבני-זוג שרוצים לנצל את זמן האימון לזמן איכות.

"באימון זוגי אני מתאימה לכל אחד מבני-הזוג את האימון המתאים לו", מסבירה ליאור הובר-מורן, מאמנת כושר אישית מאזור תל-אביב והשרון. "בזמן שאחד מבני-הזוג הולך על המסילה, אני מעבירה לבן-הזוג השני אימון משקולות, ואחר-כך מתחלפים. חלק מהתרגילים מתבצעים בנפרד וחלקם תרגילים משותפים, למשל במתיחות".

מיכל בן-דוד, מאמנת כושר אישית מתל-אביב, מוסיפה: "האימון בנוי באופן שבו ישנם חלקים שמותאמים לכל אחד בנפרד ומחלקים שנעשים במשותף.

"בסוף אני משתדלת להוסיף הרפיה, כך ששני בני-הזוג נהנים מכמה דקות של שקט ומנוחה מהמירוץ המטורף של חיי היומיום".

* מחירים:

200-300 שקל לאימון זוגי (100-150 שקל לאדם באימון זוגי).

צלילה בזוגות: הבנה בלי מילים

חוויה זוגית מרתקת היא קורס צלילה זוגי של 3-7 ימים (אין צורך בידע קודם). "זוג שצולל יחד מפתח הבנה הדדית ללא מילים. כבר בקורס הם לומדים מהי אחריות אחד כלפי השני, עוזרים אחד לשני ומפתחים שפה משלהם מתחת למים", מסביר תומר לביא, מדריך צלילה מסקובה דייב ישראל.

לדבריו, "החלק המשמעותי הוא החוויה המדהימה של העולם התת-ימי כשהיא מתרחשת ביחד. המפגש הראשון עם המים הוא מאוד מרגש וממלא, זה עולם שונה מבחינת התחושה הפיזית והמראות שנגלים מתחת למים, וכשזה קורה ביחד - החוויה כפולה. יש זוגות שלוקחים קורס צלילה ואז נוסעים יחד לחופשות צלילה. יש שמזמינים צילום, ואז הם מקבלים אלבום אינטרנט עם תמונות וידאו מהצלילה. יש זוגות שמפתיעים זה את זה וצוללים עם ברכה צבעונית מודפסת".

* מחירים:

1,500-3,500 שקל לאדם לקורס, תלוי בדרגת הצלילה (חצי כוכב/כוכב/שני כוכבים), בסקובה דייב ישראל, בית-הספר לצלילה בתל-אביב ScubaDiveIsrael.com.

אלבום: 140 שקל.

ריקודים סלוניים: צריך שניים לטנגו

שיעור ריקודים סלוניים הוא שיעור המיועד לנשים וגברים בכל הגילאים. בשיעורים נלמדים מגוון ריקודים סלונים וריקודים לטיניים.

איריס לב מבית-הספר לריקוד "איריס ואסף בוטיק ריקוד", מסבירה: "הריקוד הוא דרך להפחית לחצים והוא משרה רוגע. כשנכנסים לסטודיו מתרכזים במוזיקה, בריקוד ובבן/בת-הזוג, ושוכחים מהלחץ היומיומי. בנוסף, הריקוד תורם ליציבה נכונה, להארכת שרירים, לגמישות הגוף ולשיפור מערכת לב-ריאה, כאשר מחקרים הוכיחו כי 21 דקות של ריקוד 3 פעמים בשבוע שוות ערך לפעילות הנדרשת כדי לשמור על בריאות הגוף בהיבט הקרדיולוגי, ושתרומתו זהה להליכה או לאימון ספינינג".

את שיעוריהם של איריס ואסף ניתן ללמוד בסטודיו של השניים באזורי חן בתל-אביב, וכפי שפרסמנו במדור זה בעבר, שיעורי הריקוד נכנסו אפילו למועדוני הכושר. השניים הם רקדנים המתחרים בחו"ל באופן קבוע בריקודים לטיניים, שייצגו את ישראל ב-3 אליפויות עולם וכיום מדורגים במקום 3 בעולם - הישג חסר תקדים לזוגות רקדנים ישראלים.

"לריקוד הזוגי תרומה גם במישור הרגשי", מוסיפה לב, "זוגות שסיגלו לעצמם את הריקוד כתחביב משותף נהנים מבילוי שמחזק את הזוגיות, את הרומנטיות ואת חיי החברה של הזוג. בבית-הספר שלנו, כמו בשאר בתי-הספר בעולם, עורכים מסיבות ריקודים, חלק מהזוגות היותר ותיקים מופיעים מול חבריהם, הקהל מגיע בלבוש ערב, והאווירה פשוט קסומה. אני ממליצה בחום גם לזוגות שאינם רוקדים להשתתף ולו רק פעם אחת במסיבה כזו".

כדי להתקדם ולהגיע לרמה גבוהה, נדרשים הזוגות להתמיד ולהגיע לשיעור פעמיים בשבוע: "יש אפילו זוגות שמגיעים ל-3 שיעורים, כשהשיעור השלישי הוא שיעור פרטי או סדנת העשרה", היא מספרת. "הקהל שמגיע אלינו מגוון ונחלק למספר קבוצות גיל ורמה. אנו מלמדים בוגרים, ילדים, זוגות תחרותיים וזוגות לחתונה.

"רוב הקהל מורכב מזוגות מבוססים שיכולים ורוצים להתחייב לפעילות ספורטיבית משותפת, בדרך-כלל בעלי מקצועות חופשיים כגון עורכי דין, רואי חשבון, רופאים, מהנדסים ואנשי היי-טק, אשר החליטו להקדיש ערב או שניים בשבוע לפעילות זו. אנו מחלקים את הזוגות לקבוצות שתהיינה הומוגניות ככל האפשר, כך שכל זוג יפיק את המרב בקבוצה שלה הוא שייך.

"כל אחד, בכל גיל, יכול להצטרף לשיעורים, אין צורך בידע קודם. כיוון שהלימוד מחולק לרמות, יש קבוצה לכל רמה".

* מחירים:

קורסים קבוצתיים: 250-300 שקל לחודש בסטודיו באזורי חן (www.BoutiqueRikud.co.il, 052-8356898, 03-7410099).

שיעורים קבוצתיים באוניברסיטת תל-אביב: 220 שקל לחודש למנוי, 250 שקל לאורח.

טניס: לא רק שטפי ואגסי

"שיעורי הטניס הזוגיים כבר מזמן הפכו אצלנו לסדנת זוגיות", מספר שימי מלאכי, מאמן בכיר ומנהל בית-הספר לטניס בספורטן. "בשנים הרבות שאני מאמן בספורטן זכיתי לראות לפחות 10 זוגות שניצלו מגירושים בזכות הפעילות המשותפת".

רוני קריסמן ממועדון הטניס בני הרצליה מוסיף: "הרבה זוגות מגיעים בין אם כדי ללמוד יחד ובין אם כדי לשחק. לא תמיד שני בני-הזוג באותה רמה, אבל זו לא בעיה כי יש בשיעור חלקים שבהם המאמן עובד עם כל אחד באופן פרטני וחלק שנלמד בזוג.

"אימון זוגי מאוד משתלם כי מחירו זהה למחיר של אימון ליחיד, ואם באים למשחק ולא לשיעור זו יציאה הרבה יותר זולה מלצאת לסרט - רק 50 שקל לשעת משחק".

קריסמן מספר כי במועדון יש אליפות של זוגות מעורבים, שבה מורכבים הזוגות מגבר ואישה, רבים מהם הם בני-זוג.

לדברי מלאכי, אימון זוגי הוא גם תמריץ מצוין להמשיך ולהתאמן: "המדריך משחק מול שני המתאמנים, והם לומדים לשחק בשיתוף-פעולה אך גם מקדמים את היכולת העצמאית שלהם. לעיתים מוזמן מדריך נוסף על מנת ליצור משחק זוגות. יש חלקים בשיעור שבהם אחד מתאמן והשני רץ ומביא כדורים, העיקר ששניהם נשארים בפעילות במהלך כל השיעור".

יובל קריקוב, ממרכז הטניס בכפר המכבייה, מסכם: "אימון בזוגות משלב משפחתיות עם חוויה ספורטיבית, כשתוך כדי השיעור הזוג משלים פערים ומדבר על ענייני הבית וכו', כל זה תוך כדי ריצה ופעילות, מה שמוסיף שעשוע ועניין".

* מחירים:

כפר המכבייה: אימון ליחיד /זוג (למנויים בלבד) - 120 שקל לשעה.

מועדון הטניס בני הרצליה - 150 שקל לאימון יחיד/זוגי של שעה. מגרש: 50 שקל לשעה.

רשת הספורטן: 150 שקל לאימון.

אימוני ריצה: יחד ובנפרד

חוץ מריצות לחוגים, לסידורים ולאירועים משפחתיים, יש גם אימוני ריצה זוגיים, המתאימים למי שמעוניינים להתחיל לרוץ ואפילו להתאמן לתחרויות ומרתונים, ועדיין ליהנות מזמן איכות זוגי ומיוחד.

מעבר להיבט הזה, יש לאימון המשותף היבט נוסף: מחוייבות הדדית, שכן אף אחד משני בני-הזוג לא רוצה להיות זה שייעדר מאימון ויהרוס לשני את הרצף.

המאמן, חשוב לציין, אינו עוסק באימון תיאורטי אלא ממש רץ עם המתאמנים, גם כשמדובר במרחקים ארוכים.

"כל הזוגות שמתאמנים אצלנו מתאמנים כל אחד להשגת המטרות שלו, באמצעות תוכנית אימונים נפרדת ואימונים קבוצתיים, זאת כדי לאפשר טיפול בילדים בבית", מסביר רן שילון, יזם קבוצות הספורט והסיבולת אנדיור.

שילון, שמשמש גם כמאמן הראשי של הקבוצה, מספר כי בחלק גדול מהמקרים כל אחד עובד עם מאמן אחר המתאים ביותר לצרכיו: "בכל מקרה אנו משלבים לפחות אימון שבועי אחד של בני-הזוג ביחד. האימון, שמתחלק לאימון בנפרד ולאימון זוגי מאפשר לכל אחד מבני-הזוג להתאמן ועוזר להתגבר על הבדלים ברמת הכושר, אם יש כאלה. כך למשל הבעל יכול להתאמן לאיירונמן והאשה למירוצי 10 ק"מ. עם זאת, יש גם זוגות שמתאמנים יחד לקראת תחרות חצי איירונמן, לריצות אולטרא וכו'".

אימוני הקבוצה מתקיימים במספר מתקנים, מבאר-שבע ועד לעמק המעיינות, באצטדיונים ובשטח.

* מחירים:

420-1,300 שקל לחודש לאדם, אין הנחה לבן-הזוג, תלוי במאמן (מומחה, בכיר או ראשי) ובמספר האימונים הקבוצתיים השבועיים.