לאור גילויי הגז האחרונים? נובל אנרג'י מתרחבת בישראל

החברה שכרה שלוש קומות בפרויקט המשרדים מגדלי אקרשטיין שבהרצליה פיתוח ■ השטח ששכרה במגדלי אקרשטיין משתרע על פני כ-4,000 מ"ר, כשדמי השכירות בעסקה זו עומדים על 95 שקל למ"ר

לאחר שדיווחה על המצאות גז טבעי בשווי מיליארדי דולרים בשטחים שבידיה באזור ישראל, מחליטה נובל אנרג'י להתרחב למשרדים חדשים בהרצליה פיתוח. חברת נובל אנרג'י הים התיכון, החברה בת של חברת תאגיד נובל אנרג'י האמריקני, שכרה שלוש קומות בפרויקט המשרדים מגדלי אקרשטיין שבהרצליה פיתוח. שלוש הקומות, שהושכרו מידי חברת מבני תעשייה, שבשליטת אליעזר פישמן, אמורות לשמש את מטה החברה בישראל. כיום פועלת החברה ממשרד קטן הצמוד למשרדי דלק אנרגיה ברחוב שנקר באותו אזור.

השטח ששכרה במגדלי אקרשטיין משתרע על פני כ-4,000 מ"ר במגדל D, המגדל הרביעי והאחרון בקומפלקס מגדלי אקרשטיין, שכולל שטחי מבחר ושדרת הולכי רגל.

דמי השכירות בעסקה זו עומדים על 95 שקל למ"ר, כשהעסקה כוללת גם 60 מקומות חנייה קבועים. החוזה נחתם לתקופה של שבע שנים עם חמש אופציות הארכה בנות שנתיים כל אחת (סך הכל 17 שנים). אכלוס השטח צפוי לקראת סוף 2010, והוא יסמן את אכלוסו של הפרויקט בתפוסה מלאה.

פרויקט מגדלי אקרשטיין מונה כארבעה מגדלים ששטחם הכולל הוא 125 אלף מ"ר, כולל חניון תת-קרקעי עם כ-2,000 חניות.

חברת נובל אנרג'י שמרכזה ביוסטון טקסס, מחזיקה בכ-36% מהבעלות על שותפות תגלית "תמר", שבה התגלה גז בשווי 45 מיליארד דולר. הפקת הגז מתמר אמורה להתחיל בשנים 2012-2014. כמו כן מחזיקה נובל בכ-40% מהזכויות בלווייתן ובשטחים חיפושים נוספים שבהם ערכה לאחרונה סקר סיסמי מקיף. לפי ממצאי הסקר נמצאים בשטחים אלה עתודות גז בהיקף כולל הגדול כמעט פי שלושה מזה שבתמר. החברה עוסקת עוסקת בחיפוש, הפקה ומכירה של נפט גולמי וגז טבעי במספר אזורים נוספים בעולם ובהם מפרץ מכסיקו ואפריקה.

אליעזר פישמן הוא בעל השליטה ב"גלובס"