כנס בינל' יעסוק בהקלת היצוא של מוצרי חשמל ואלקטרוניקה

לוועידת אישור מוצרי החשמל והאלקטרוניקה הבינלאומית, שיארח בשבוע הבא מכון התקנים, צפויים להגיע נציגים מ-40 מדינות, במטרה לקדם נושאים הנמצאים בסדר היום העולמי בתחום החשמל והאלקטרוניקה

מכון התקנים יארח בשבוע הבא את הוועידה הבין-לאומית השנתית לאישור מוצרי חשמל ואלקטרוניקה: ‏IECEE 2010‎‏ .

IECEE‏ הינו ארגון שבמסגרתו מקיימים נציגי המדינות השונות הכרה הדדית בתעודות בדיקה של ציוד חשמלי ואלקטרוני בתהליך הידוע בשם תוכנית ‏CB‏.

לוועידה צפויים להגיע יותר מ-120 נציגים מחו"ל מ-40 מדינות, במטרה לקדם נושאים הנמצאים בסדר היום העולמי בתחום החשמל והאלקטרוניקה.

בין הנושאים שידונו בוועידה: בטיחות השימוש ואיכות מוצרי החשמל, האלקטרוניקה והתקשורת, תמיכה באישור מערכות ומוצרים מתקדמים התורמים לחיסכון באנרגיה ולשיפור איכות הסביבה.

כמו כן, יתקיים יום עיון לאנשי תעשיית ההיי-טק הישראלית במסגרתו יציגו נציגי סין, יפן וברזיל את הרגולציה במדינותיהם וכיצד ניתן להסתייע בחברות של מכון התקנים בארגון ה-‏IECEE‏ על מנת להשיג את אישורי הבטיחות הנדרשים במדינות אלו, ובכך להקל על הייצוא.

דני גולדשטין, מנכ"ל מכון התקנים הישראלי: "החברות של מדינת ישראל בארגון ‏IECEE ‎‏ מקלה על הסחר הבין-לאומי של יבואנים ויצואנים, בתחום מוצרי חשמל ואלקטרוניקה, בבואם לאשר את מוצריהם במדינות שונות. הסחר נעשה על סמך אישורים שהתקבלו בארץ בה נבדקו המוצרים, ללא צורך בבדיקה נוספת של המוצרים בארץ היעד".

במכון התקנים מציינים כמה סיבות לכך שקיום הוועידה בישראל חשוב: ביסוס מעמדה של המדינה כגוף מוביל בתחום בדיקת מוצרי חשמל ואלקטרוניקה, הזדמנות מצוינת עבור אנשי התעשייה הישראלית להיפגש עם עמיתיהם בעולם ולמנף את פגישותיהם ליבוא וייצוא, הזדמנות לישראלים ללמוד מטובי המומחים בעולם על מגמות עתידיות, תוך תגבור רמת הידע לפי הצורך.

הועידה נערכת כל שנה במדינה אחרת - בשנה שעברה נערכה בשוודיה, בשנה הבאה היא מתוכננת להיערך בטורקיה ולאחריה באנגליה.

IECEE‏ הינו ארגון שבמסגרתו נערכות בדיקות להתאמה של ציוד חשמלי, אלקטרוני, אלקטרו- מכני ורכיבים. הארגון ידוע גם בשם ‏‎"CB Scheme"‎‏. תוכנית ה-‏SCHEME‏ ‏CB‏ מבוססת על עיקרון של הכרה הדדית של חבריה (52 מדינות מרחבי העולם) בתעודות התאמה לתקן של המוצרים הנ"ל. התוכנית נועדה להקטין חסמי סחר בין-לאומי הנובעים מהצורך באישורים על מוצרים במדינות השונות.