מאקרו באסיה: אכזבה בסין, נתונים מעודדים ביפן

בסין פורסם היום כי מדד מנהלי הרכש של התעשייה ירד ביוני ל-52.1 נק' לעומת 53.9 נק' במאי ולעומת צפי כלכלנים לרמה של 53.1 נק' ■ ביפן פורסמו נתוני סקר ה"טאנקן", שרשם עלייה של 15 נקודות

באסיה פורסמו היום נתוני מאקרו כלכלה חשובים. בסין פורסם היום כי מדד מנהלי הרכש של התעשייה ירד ביוני ל-52.1 נק' לעומת 53.9 נק' במאי ולעומת צפי כלכלנים לרמה של 53.1 נק'. המדד אמנם נותר מעל רמת 50 הנקודות המפרידה בין התכווצות להתרחבות בפעילות אולם עדיין איכזב.

אנליסטים של מריל לינץ' בהונג קונג ציינו, עם זאת, כי למרות הנתון המאכזב היו לא מעט כלכלנים שציפו לנתון גרוע עוד יותר, 50-51 נק', בעקבות משבר החובות באירופה וההגבלות של המימשל הסיני על הפעילות בשוק הנדל"ן במטרה לקרר אותו.

לשכת הסטטיסטיקה בסין מסרה כי היצוא הסיני צפוי להפגע בחודשים הקרובים כתוצאה מהפסקת תמריצים ממשלתיים והניוד של היואן. גם משבר החובות באירופה ומצבו הלא מזהיר של המשק האמריקני ישפיעו.

ביפן פורסמו נתוני סקר ה"טאנקן". לפי נתוני הסקר הרבעוני של הבנק המרכזי ביפן, הסנטימנט בקרב התעשיינים הגדולים במדינה טיפס ברבעון השני לשיא של שנתיים, לרמה של 1+, עלייה של 15 נק' לעומת הסקר הקודם. עם זאת, כלכלנים העריכו כי הסקר הבא, שיתפרסם בחודש ספטמבר, יצביע ככל הנראה על ירידה.

"אי אפשר לצפות שההתאוששות בצורת V תימשך. הציפיה שהתחדשות הצמיחה בשוקי חו"ל תחלחל ותשפיע גם על התעשייה היפנית הפכה לחלשה יותר בעקבות ההתרחשויות האחרונות, בעיקר באירופה", אמר לבלומברג הירושי ווטאנבה, כלכלן בכיר בדאייווה סקיוריטיז בטוקיו.