"יופלה שטוזים" כבש 40% מקטגוריית הגבינות הממותקות

נתח השוק של המתחרה, "גמדים" של שטראוס, ירד ב-5 החודשים הראשונים של השנה ל-54% ■ תנובה נסוגה מהחלטתה להשיק את מעדן "יופלה ZOOZ"

"יופלה שטוזים" של תנובה כבש נתח כספי של 40% מקטגוריית הגבינות הממותקות. מנתוני סטורנקסט שהגיעו לידי "גלובס" עולה כי בין ינואר למאי השנה הגיע מעדן "יופלה שטוזים" לנתח כספי של 40.3% מהקטגוריה.

תנובה נכנסה לקטגוריה בדצמבר 2009, מתוך רצון להשיק מתחרה למותג "גמדים" של שטראוס, שעד אז היה בה שליט בלעדי כמעט עם נתח כספי של 91.90% מהקטגוריה.

השקת "יופלה שטוזים" כללה קמפיין מוצלח במיוחד ופעילות קד"מ רחבה שכללה חלוקת מעדנים בחינם, בעיקר סביב מופעי חנוכה שעבר.

תנובה יכולה כעת לסמן לעצמה הצלחה עם המהלך. ב-5 החודשים הראשונים של השנה ירד הנתח הכספי של "גמדים" מ-91.9% ל-53.6%.

לפי סטורנקסט, ב-5 החודשים הראשונים של השנה רשמה הקטגוריה גידול של 28% והסתכמה ב-30.4 מיליון שקל, לעומת מכר של 23.8 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2009.

בהשוואת 5 החודשים הראשונים של 2010 מול 5 החודשים הראשונים של 2009, רושם המותג "גמדים" ירידה במכירות לצרכן.

בשטראוס, לעומת זאת, מבקשים לציין כי מכירות המותג "גמדים" לא הושפעו מהשקת "שטוזים", שכן לפי סטורנקסט ב-4 החודשים שקדמו להשקת "שטוזים" (בין ספטמבר לדצמבר 2009) הסתכמו מכירות "גמדים" ב-16.1 מיליון שקל - ואילו ב-4 החודשים שאחרי ההשקה (ינואר עד אפריל 2010) עמדו מכירות המותג "גמדים" על 16.3 מיליון שקל.

בעת השקת "יופלה שטוזים" הכריזה תנובה כי תשיק מעדן נוסף שבאמצעותו תפעל בקטגוריית המעדנים לילדים. תנובה הודיעה כי תשיק את "יופלה ZOOZ" - מעדן גבינה עם יוגורט במרקם וברמת טיב המיועד לילדים. אלא שמאז, המעדן המדובר לא הושק.

סמנכ"לית השיווק של מחלבות תנובה, ענת גרוס-שון, מסבירה כי "לאור ההצלחה של 'שטוזים' החלטנו בשלב זה למצות את המהלך עד תום ולהמשיך לתמוך ב'יופלה שטוזים' לאורך זמן".

* מתי יושק יופלה ZOOZ?

"בשלב זה אנחנו לא משיקים את המעדן".

22
 22