רקיט בנקיזר רוכשת את יצרנית קונדומי דורקס ב-3.9 מיליארד דולר

רקיט, שמוצריה כוללים את הגלולה נגד כאבים נורופן ואת מסיר השיער Veet, מחפשת צמיחה בתחום הטיפוח האישי - וזו העסקה הגדולה ביותר שלה מאז הקמתה ב-1999

חברת מוצרי הבריאות הבריטית רקיט בנקיזר הודיעה היום (ד') על רכישת יצרנית הקונדומים דורקס, חברת SSL אינטרנשיונל, בעסקה בסך 3.9 מיליארד דולר שתרחיב את ההיצע שלה ואת נוכחותה באסיה.

הצעת רקיט שווה 11.71 ליש"ט למניה של SSL, פרמיה של 33% למחיר המניה אתמול (ג').

זו העסקה הגדולה ביותר של רקיט מאז הקמתה ב-1999. רקיט, שמוצריה כוללים את הגלולה נגד כאבים נורופן ואת מסיר השיער Veet, מחפשת צמיחה בתחום הטיפוח האישי מאז שמכירות המוצר הנמכר ביותר שלה, תחליף ההרואין סבוקסון, צפויות לצנוח ב-80% בארה"ב, עם כניסתן של חלופות גנריות.

רקיט, שמייצרת גם את נוזל הניקוי סיליט בנג, משלמת מכפיל של 18 לרווחי ה-EBITDA של SSL, לפי נתוני בלומברג. הרכישה הגדולה האחרונה שלה, של חברת עזרי הנשימה אדאמס ב-2008 ב-2.3 מיליארד דולר, נעשתה במכפיל של 30 ל-EBITDA (רווח לפני עלויות מימון, מס, פחת ובלאי).

ההשתלטות תגדיל את מכירות מוצרי הבריאות והטיפוח של רקיט ביותר מ-36%, והללו יספקו יותר משליש מהרווח הכולל של החברה, מסר המנכ"ל בארט בכט.

רקיט צופה חיסכון בעלויות של כ-100 מיליון ליש"ט בשנה בחברה המאוחדת בסוף 2012. רקיט מכרה בשנה שעברה מוצרי בריאות וטיפוח בסך 2.08 מיליארד ליש"ט, כ-27% מסך מכירותיה.

יצרנית הקונדומים SSL נוצרה מסדרת מיזוגים. שורשיה נעוצים בחברת שול להנעלה אורתופדית. 42% מהמכירות באים כיום מקונדומים ממותגים ו-36% ממוצרי הנעלה. הכנסותיה בשנה שהסתיימה בסוף מארס הגיעו ל-802.5 מיליון ליש"ט. רווחי התפעול הסתכמו ב-126 מיליון ליש"ט.