סקר הפרסומות: מגה בול ושופרסל דיל הכי זכורות - אבל לא אהובות

גיאוקרטוגרפיה: פרסומת הבתים של תנובה חוזרת להוביל את דירוג הפרסומות האהובות

בימים כתיקונם, ישנו קשר הדוק בין היקף ההשקעה בפרסומת במדיה ליכולת שלה לזכות באהדה, שכן כדי לעבור את משוכת האהדה יש לעבור קודם לכן את מגבלת הזיכרון. ואולם, דירוג הפרסומות הזכורות והאהובות השבוע מוכיח כי השקעה בלבד איננה ערובה לאהדה.

רשתות השיווק, שממשיכות את ההתנצחות ביניהן לקראת החגים בנוגע לסוגיה מיהי הרשת הזולה יותר, אמנם עושות ניסיון לעטוף את הפרסום המכירתי בניחוח כלשהו של תדמית ותוכן - אך זה, מסתבר, אינו עובד על הצרכן, שאולי זוכר את הפרסומות אך אינו מחבב אותן.

וכך, שני המקומות הראשונים ברשימת הפרסומות הזכורות שייכים למגה בול ולשופרסל דיל. מגה בול, באמצעות מקאן-אריקסון, מדורגת כפרסומת הזכורה ביותר, ואחריה בהפרש קל מדורגת הפרסומת של שופרסל דיל. לעומת זאת, בדירוג הפרסומות האהובות ממוקמות השתיים בקצה ההפוך בדיוק, כשמגה בול היא הפרסומת הכי פחות אהודה בסבב, ושופרסל דיל ממוקמת מקום אחד לפניה בלבד.

לדברי ד"ר רינה דגני, מנכ"ל גיאוקרטוגרפיה, רשתות השיווק משתמשות בתקופת החגים, שבה הצרכן קשוב יותר למסרים הקשורים לסל הקניות לחג, כפלטפורמה להמשך המלחמה על כיסו של הצרכן. בעוד ששופרסל דיל שינתה את האסטרטגיה שלה מהתנגחות ישירה במגה בול לאסטרטגיה המתמקדת במותג עצמו - מגה בול ממשיכה לפרסם הוכחות לצרכן שגם בקניות לחג היא זולה יותר.

עוצמת הזכירה לפרסומת של מגה בול נמוכה ב-20% מהממוצע החצי-שנתי של הפרסומות הזכורות, העומד כעת על 11.1%.

הפרסומת לשופרסל דיל, באמצעות אדלר-חומסקי, היא הפרסומת המושקעת ביותר מבחינה תקציבית מבין כל הפרסומות והחסויות ששודרו במהלך השבוע האחרון. סך ההשקעה בפרסומת עומד על כמיליון דולר במחירי מחירון.

הפרסומת של תנובה, באמצעות מקאן-אריקסון, חוזרת להוביל את דירוג הפרסומות האהובות אחרי הפוגה של מספר שבועות שבהם הקמפיין לא שודר. זהו השבוע השני ברציפות שבו הפרסומת ששודרה כבר בעבר מדורגת כפרסומת האהובה ביותר. עם זאת, שיעורי האהדה לפרסומת נמוכים ב-10% מהממוצע החצי-שנתי של הפרסומות האהובות, העומד כעת על 20.7%.

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי מספר הפרסומות והחסויות ששודרו השבוע דומה למספרן בשבוע שעבר, כאשר מספרן עומד על 266 (בהשוואה ל-263 בשבוע שעבר).

כמו כן, בסך התקציבים שהושקעו בקמפיינים הפרסומיים השבוע ניכרת ירידה ביחס לשבוע שעבר, כאשר השבוע הוא עומד על כ-38.1 מיליון דולר (לעומת כ-40.2 מיליון דולר בשבוע שעבר).

22
 22