הרשות לסחר הוגן: צבר תיירות ונופש מטעה צרכנים באתר

הממונה על הרשות להגנת הצרכן והסחר ההוגן הורתה לחברה להסיר מיידית פרסומים מטעים, בהם מחירי כרטיס טיסה שבפועל עלה יותר ■ צבר בתגובה: אנו עומדים מאחורי המחירים באתר

הממונה על הרשות להגנת הצרכן והסחר ההוגן, עו"ד תמר פינקוס, הורתה לחברת צבר תיירות ונופש בע"מ להסיר באופן מיידי כל פרסום מטעה המופיע באתר בניגוד לחוק הגנת הצרכן.

זאת, בעקבות תלונה שהגיעה אל משרדי הרשות בדבר פרסום מחיר כרטיס טיסה שבפועל לא ניתן היה לרוכשו, ועל דרישה לשלם תוספת של 10% עמלת סוכן למחירים שפורסמו באתר.

בבדיקה יזומה בתקנון החברה עלו הפרות נוספות על חוק הגנת הצרכן, בהן דרישת תוספת של 10% ולא פחות מ-50 דולר לתוספת דלק, המהווה עבירה לכאורה על סעיף הצגת מחיר כולל; פרסום בתקנות הקובע כי במקרה שקיימת אי-התאמה בין המחיר המפורסם לבין המחיר במוקד ההזמנות, המחיר במוקד ההזמנות הוא הקובע; פרסום בתקנון הקובע כי המחיר בשקלים יהיה לפי שער המחאות והעברות גבוה במועד החיוב; וכן נמצא כי אין בתקנון מידע לגבי זכות הביטול של הצרכן - מועד הביטול ואופן הביטול כנדרש על-פי חוק.

הצגה ופרסום היוצרים מצג כי המחיר זול מכפי שהוא בפועל, מזכירה עו"ד פינקוס, מהוות עבירה על סעיפים שונים בחוק הגנת הצרכן. עוד היא מדגישה כי הדרישה לפרסום על-פי הוראות החוק היא תנאי ראשון לקיומו של סחר הוגן בין העוסק לצרכן, וכי על העוסק לנקוט במלא השקיפות בפרסומים אותם הוא מציג כדי למנוע הטעיית צרכנים ופגיעה בזכויותיהם ולייתר נקיטת הליכים נגד העוסקים.

החברה נדרשה כאמור להסיר מן האתר באופן מיידי את הסעיפים המפרים או לחלופין לתקנם לאלתר, בטרם יינקטו נגדה הליכים.

צבר: עומדים מאחורי המחירים באתר

מצבר נמסר בתגובה: "חברת צבר תיירות ונופש עומדת מאחורי המחירים המפורסמים באתר החברה. לקוחות החברה אינם מתבקשים לשלם כל תוספת למחיר הסופי המפורסם באתר החברה.

"התלונה הנזכרת במכתב הממונה על הרשות להגנת הצרכן והסחר ההוגן לא נתקבלה בחברת צבר מעולם, ועל כן לא ניתן להתייחס אליה באופן ענייני. מכל מקום, לאור הערות הממונה במכתבה האמור, הסירה צבר תיירות ונופש מתקנון האתר את התנאים מהם עלול להשתמע אחרת.

"חברת צבר תיירות ונפש תמשיך לפעול בהגינות ובהתאם לקבוע בחוק, תוך מתן שרות אדיב, מקצועי והוגן לציבור לקוחותיה".