אפריקה מוכרת את אפריקה מגורים לדניה סיבוס ב-648 מיליון ש'

אפריקה ישראל לא תרשום רווח חשבונאי בגין המכירה ■ דניה סיבוס תרכוש ההחזקות (74.5%) בעסקת מזומן המשקפת לחברה שווי שוק של כ-870 מיליון שקל

אפריקה שבשליטת לב לבייב הודיעה לבורסה על מכירת אפריקה מגורים תמורת 648 מיליון שקל. הרוכשת היא חברה דניה סיבוס , גם היא מקבוצת אפריקה (73%), והיא תרכוש את ההחזקות של החברה האם (74.5%) באפריקה מגורים בעסקת מזומן המשקפת לחברה שווי שוק של כ-870 מיליון שקל.

כבר באוגוסט השנה דווח ב"גלובס", כי אפריקה ישראל בוחנת את האפשרות למכור את אחזקותיה באפריקה מגורים לחברת דניה סיבוס, גם היא חברה בת של אפריקה.

עסקת המכירה של כ-9.4 מיליון מניות אפריקה מגורים אושרה בוועדת הביקורת והדירקטוריון של דניה סיבוס והיא כפופה לאישור אסיפת בעלי המניות של דניה שתתכנס בדצמבר 2010. העסקה שתבוצע במזומן תיצור לאפריקה ישראל השקעות תזרים נטו של כ-648 מיליון שקל. החברה לא תרשום רווח חשבונאי בגין המכירה בשל העובדה שהמכירה היא לצד קשור.

איזי כהן, מנכ"ל קבוצת אפריקה ישראל, אמר כי "לאפריקה מגורים מוניטין רב בענף הנדל"ן למגורים והיא מהווה מותג חזק ומוביל בשוק זה. מתוקף זאת, החברה מהווה נכס אסטרטגי חשוב להמשך ביסוס מעמדה של קבוצת אפריקה בענף הנדל"ן בישראל, ולכן פעלנו לשימור פעילות היזמות למגורים בקבוצה".

כהן הוסיף, כי "אפריקה מגורים ודניה סיבוס משתפות ביניהן פעילות עסקית ענפה ולפיכך קיימת תכלית עסקית וכלכלית ביצירתה של זיקה אנכית ישירה בין חברות אלה ובפישוט היכולת למיצוי יתרונותיה של הסינרגיה המובהקת בין פעילויותיהן".