בציפייה למדד: הדולר היציג נחלש ב-0.2% לשער של 3.672 ש'

האירו היציג נחלש ב-0.25% לכ-5 שקלים ■ מדד המחירים לאוקטובר יפורסם הערב וצפוי לעלות ב-0.3% ■ בעולם הדולר מתחזק מול האירו ב-0.35% ל-1.3643 דולר

יומו הראשון של שבוע המסחר המקומי במט"ח, התנהל היום (ב') בהיחלשות של הדולר והאירו מול השקל, לאחר שבוע מוצלח מבחינתו של המטבע האמריקני בו הוסיף לערכו 2.7%.

בנק ישראל קבע היום את שערו היציג של הדולר ברמה של 3.672 שקלים - ירידה של 0.2%. שערו היציג של האירו נקבע בירידה של 0.25% מעט מעל שער של 5 שקלים. בעולם הדולר דווקא מתחזק לעומת האירו בשיעור של 0.35% ושער החליפין עומד כעת על 1.3643 דולר לאירו.

בבנק ירושלים העריכו הבוקר כי בימים הקרובים עדיין צפויה תנודתיות גבוהה עם נטייה להתחזקות הדולר. עם זאת העריכו שם כי בקרוב מאוד הדולר צפוי לחזור ולהיחלש משמעותית בגלל המדיניות המרחיבה והמקלה שהפד נוקט. טווח המסחר הצפוי על פי האנליסטים בבנק נע בין 3.634 שקלים ל-3.705 שקלים.

המסחר במט"ח התנהל על רקע הציפייה לפירסום מדד המחירים לצרכן הערב. על פי ההערכות מדד אוקטובר עלה בכ-0.3% תוך התייקרות במחירי המזון והסחורות החקלאיות.

בנוסף, עיני המשקיעים בזירת המט"ח נשואות לניו יורק שם יפורסמו הערב שלל נתוני מאקרו חשובים ובראשם נתון המכירות הקמעונאיות לחודש אוקטובר שצפוי לעלות, מדד האמפייר סטייט לפעילות היצרנית באזור ניו-יורק לחודש נובמבר שצפוי לרדת.

[לאתר המט"ח]