קבלו את ההתמכרות הבאה בפייסבוק

והיא תגיע מבית פארמוויל ■ וגם: החיבור האופנתי, השלום עם מייספייס וגוגל עושה סדר

1. להיות ראש העיר

היכונו להתמכרות חדשה - ענקית המשחקים החברתיים זינגה, העומדת מאחורי אפליקציית פייסבוק הפופולרית FarmVille, תשיק בשבועות הקרובים את CityVille (cityville.com).

האפליקציה החדשה, שתושק בו זמנית בחמש שפות (לא כולל עברית), תאפשר לגולשי פייסבוק לתכנן עיר, לבנות בה בניינים, מסעדות, בתי חולים וכבישים, ולנהל את האנשים שעובדים בה - מה שמזכיר את המשחק הנוסטלגי SimCity.

משתמשים יוכלו לסייע לחברים ולקחת חלק בבניית ערים שכנות.

2. שיק או שוק?

Fashism הוא שירות הרוצה לחבר בין עולם האופנה לבין האינטרנט, ולסייע לצרכנים לקבל החלטת רכישה חכמה. השירות מאפשר למשתמש לצלם את עצמו בבגד שברצונו לרכוש, ולקבל פידבקים משאר החברים בקהילה.

לדברי האתר, 40 אלף משתמשים כבר רשומים, ובין המשקיעים גם רון קונווי (מהמשקיעים הראשונים בגוגל) והסלבריטאי אשטון קוצ'ר.

3. קפד ראשו

"חידות" הוא אתר ישראלי חדש המציע לחובבי הז'אנר חידות מספרים, חידות חשיבה חזותית וחידות היגיון. באתר ניתן למצוא גם רמזים, לצד פתרונות מלאים, וכן חידות העוסקות באישים מפורסמים. בנוסף, הגולשים יכולים למצוא פורום חידות.

את האתר הקימה קבוצת האינטרנט thepulse, ומנהל אותו ד"ר אביקם גזית.

4. מה זה אינטרנט?

לכל מי שאוהבים את עולם האינטרנט אבל מתקשים להבין מה עומד מאחורי כל מילות הבאזז של התחום, גוגל מנסה לעשות סדר. ענקית החיפוש השיקה בשבוע שעבר ספרון מקוון, תחת השם "20 דברים שלמדתי על דפדפנים והרשת", במטרה להסביר את המונחים בתחום. כך, ניתן לקבל הסבר על המושג "קוד פתוח" או "מחשוב ענן", לצד מושגים פשוטים יותר.

ההסברים כתובים בשפה בהירה, ולצידם איורים בסגנון של ספרי ילדים. מאחורי המיזם עומדים צוות העובדים שפיתחו את הדפדפן כרום, והמאייר כריסטוף ניימן.

5. לייק למייספייס

מייספייס נכנעת לפייסבוק: שתי הרשתות החברתיות הודיעו בסוף השבוע על שיתוף פעולה ראשון מסוגו, שיאפשר למשתמשי מייספייס להיכנס לאתר באמצעות הפרופיל שלהם בפייסבוק, ולחבר בין שני החשבונות.

במסגרת האינטגרציה, שמוכיחה שמייספייס מבינה שהפסידה במערכה, כפתור ה"לייק" של פייסבוק יוטמע בעמודי מייספייס, ומשתמשים יוכלו לייבא מפייסבוק למייספייס את כל עמודי הפרופיל להם הם עשו "לייק".