רבוע כחול סוגרת עוד 3 סניפים של שפע שוק

תפתח במקומם שני סניפי מגה בול ■ לאחר המהלך הנוכחי, תת-הרשת שפע שוק - שלפני החרם החרדי מנתה 47 סניפים - תישאר עם 14 סניפים בלבד

האם רשת רבוע כחול הרימה ידיים לחלוטין במאבק על הצרכנים החרדים? ל"גלובס" נודע כי רבוע כחול סוגרת 3 סניפים נוספים של תת-הרשת שפע שוק ופותחת במקום שניים מהם סניפי מגה בול.

בחודש האחרון סגרה הרשת את סניף שפע שוק באור-יהודה, סניף שעתיד לעבור לרשת המתחרה שופרסל. ב-1 לינואר 2011, תפתח הרשת שני סניפי מגה בול נוספים, בצפת ובאשדוד, במקום סניפי שפע שוק.

נזכיר כי שפע שוק היא תת-הרשת שבאמצעותה פעלה רבוע כחול במרכזי אוכלוסייה חרדיים. בשיאה מנתה הרשת 47 סניפים, ולפי הערכות הגיעה למכירות של 1.8 מיליארד שקל בשנה.

פרוץ חרם החרדים על שפע שוק פגע משמעותית במכירות הרשת, שלא התאוששו מאז. כתוצאה מכך החלה רבוע כחול בהסבת סניפי שפע שוק.

לפני שנתיים, בינואר 2009, השלימה רבוע כחול תהליך הסבה של סניפי שפע שוק, כאשר 6 סניפים הוסבו למגה בעיר, וכל היתר הוסבו למגה בול. ברבוע כחול תכננו להמשיך ולהפעיל את רשת שפע שוק עם 18 סניפים.

אלא שמתברר כי חולשתה של שפע שוק הקשתה עליה את ההתמודדות עם התחרות המקומית, שהלכה והחריפה. העיר צפת היא חרדית ברובה, ומלכתחילה פעלה שם רבוע כחול עם סניף של שפע שוק. בעקבות חרם החרדים פעילות הסניף הלכה ודעכה.

מגה בול הוא תת-מותג שלא מתאים לאופי האוכלוסייה בעיר, ולכן נראה כי רבוע כחול הרימה ידיים בקרב על הצרכן החרדי. יצוין גם כי התחרות בעיר הלכה והתחדדה, כאשר לפני כ-3 חודשים נפתח בעיר סניף של "פשוט זול", תת-המותג של קו-אופ ישראל לאוכלוסייה החרדית. סמוך לעיר, בהר כנען, פועל גם סניף של תת-הרשת "יש" של שופרסל.

סניף שפע שוק באשדוד נמצא ברובע ג', אזור הידוע בריבוי אוכלוסייה חרדית. הסניף נחלש הן כתוצאה מחרם החרדים והן כתוצאה מפתיחת "ויקטורי מהדרין", המותג של רשת ויקטורי לאוכלוסייה החרדית, שנפתח סמוך לשפע שוק.

כתוצאה מכך, ברבוע כחול ממשיכים לצמצם את הפריסה של שפע שוק. כבר כיום מונה שפע שוק 17 סניפים, ולאחר ההסבות הנוכחיות תישאר רשת שפע שוק עם 14 סניפים בלבד.